sifravdrhee.reismee.nl

Een winterse week

Hoi allemaal!

Hier weer een nieuwe blog, na een hele lange week. De afgelopen week was eigenlijk best saai, maar goed, ook die weken moeten er zijn!

Maandag heb ik gewoon de normale dingen gedaan. Lucas was best wel moe en het is duidelijk te merken dat iedereen toe is aan vakantie. Er wordt wat sneller gehuild en gezeurd, maar eigenlijk hebben we best een leuke middag gehad. We spenderen tegenwoordig best veel tijd in ons moestuintje en het gaat eigenlijk beter dan ik had verwacht! De maïs staat hoog, de zonnenbloemen gaan goed en de tomatenplanten hebben de eerste tomaten al :) Ook met de bonen gaat het goed, er zitten al wat bloemetjes in en het is leuk om ook eens een keer rode en paarse bloemetjes te hebben! Die avond ben ik weer naar koor geweest en dat was leuk, nog maar 2 keer en dan is het al over!

Dinsdag heb ik ook weer gewoon schoongemaakt enzo, en toen ik klaar was ben ik wat boodschapjes gaan doen in Lewisham. Ik slaap de laatste tijd niet zo heel goed, dus ik was niet echt een leuk speelmaatje voor Lucas, haha! Die avond wel naar de sportschool geweest.

Woensdag leek het wel winter: het heeft de hele dag geregend, het waaide heel hard en het was 15 graden. Niet echt bevorderlijk voor ons humeur natuurlijk, maar we moesten door! Ik ben die ochtend naar de sportschool geweest en daarna heb ik lekker rondgekeken in de boekwinkel. Die avond werd het me allemaal even te veel toen we ook nog een brief van school kregen dat er gestaakt ging worden op dinsdag en de school daardoor dicht was die dag. Dat is inmiddels de 5e keer dit jaar dat de school om de een of andere reden dicht was, dus ik baalde als een stekker. Gelukkig kan ik met Penny en David goed praten over problemen en Penny bood gelijk aan om me dinsdags te helpen. Ik denk dat ze aanvoelde hoe gestrest ik was :)

Donderdag was een betere dag, het was iets beter weer, dus ik heb lekker in het park een boek gelezen. Verder heb ik noet zoveel gedaan, maar gelukkig had ik de volgende dag wel wat leuks te doen!

Vrijdag ben ik namelijk samen met Bianca naar het centrum geweest. We hebben gewoon wat rongelopen en na de lunch ben ik weer naar huis gegaan. Die middag had ik weer een leuke activiteit met Lucas: we gingen namelijk cupcakes bakken voor de jaarlijkse bakcompetitie die tijdens de buurtpicknick gehouden wordt. Het was erg leuk en ze zijn ook goed gelukt. Toen werd het dus afwachten... Die avond heb ik nog gezellig met Eline geskypt en toen maar snel naar bed gegaan, want ik was afgepeigerd na zo'n week.

Zarerdag was het eindelijk een keer zonnig toen ik wakker werd! Ik ben eerst met Rona naar de opheffingsuitverkooo van het tuincentrum geweest, maar ik ben eerder weggegaan omdat de rij voor de kassa zo lang was (Rona vertelde later dat ze 1,5 uur heeft gewacht!). Ik ben toen naar Catford gegaan, waar ik op de trein naar Otford ben gestapt, want ik wilde het Darenth Valley pad gaan lopen. Helaas werd er bij Swanley (zo'n 10 kilometer voor Otford) gemeld dat er door een defecte trein geen treinen meer bij Otford konden komen. Ik heb nog een goed halfuur gewacht, maar er kwam geen beweging in. Uiteindelijk heb ik maar de trein naar Victoria gepakt en heb uiteindelijk nog een goed uur in Bushy park gewandeld. Toen ik thuiskwam heb ik nog een kopje thee bij de buren gedronken (en de tuin bewonderd) en toen ben ik lekker een filmpje gaan kijken. Penny en David waren met de kinderen naar een barbecue, dus ik had lekker alle rust!

Zondag was het een prachtige dag, eindelijk een keer zomer, haha. Ik ben samen met Bianca naar Hampton Court Palace geweest en deze keer zijn we naar binnen gegaan. Het is een heel mooi paleis (Henry VIII heeft er gewoond) en er waren heel veel kamers om te zien. Ook de tuinen waren heel mooi en we hebben lekker in het zonnetje kunnen zitten! Ik wilde eerst na afloop nog naar de kerk gaan, maar ik had er later toch niet zoveel zin in. Ik ben dus naar huis gegaan en heb daar lekker gerelaxt.

En nu is het weer maandag en is het hele huis weer aan kant. Vanavond komt het buurmeisje thuis uit China en ik heb vanavond mijn op een na laatste kooravond... en hierna komen er nog 2 blogs, dan is het hele gebeuren alweer over! Wat gaat de tijd toch snel.

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active