sifravdrhee.reismee.nl

Een beetje vakantie

Hoi allemaal!

We hebben weer een mooie week achter de rug, met warm weer en leuke dingen. Snel naar het overzicht dus!

Maandag was het dus nog Bank holiday, daar heb ik in mijn vorige blog al over geschreven. Dat betekent dat ik deze week een lekkere korte werkweek had, maar hij was wel zwaarder dan normaal.

Dinsdag was ik namelijk zoals altijd aan het schoonmaken, toen David de kamer in kwam gelopen (hij werkte een dag extra thuis) om te melden dat Lois naar huis gestuurd werd door nursery omdat ze diarree had. In alle nurseries in Engeland schijnt het Rotavirus rond te gaan, dus dat was slecht nieuws. David heeft haar om 14.00 opgehaald en ik heb allebei de kids vanaf dat Lucas thuiskwam tot badtijd gehad. Dat ging natuurlijk prima, hoewel het lastig is dat je ze niet echt even alleen kunt laten om een klusje te doen, want samen spelen eindigt hier vaak in gehuil (meestal van Lois). Penny was weg voor haar werk, dus die avond moest David het alleen redden (ik ging gewoon naar de gym).

Woensdag stond ik er gelukkig niet alleen voor, want Hilary was er om te helpen, zodat ik niet hele dagen hoefde te werken. Ik ben die middag lekker naar het park geweest en heb heerlijk in het zonnetje gezeten. Het was echt zomers weer deze week en het helpt ook mee dat het in Londen vaak 10 graden warmer voelt dan het is door alle uitlaatgassen en gebouwen. Maar het was heerlijk weer om lekker in de tuin bezig te zijn, dus verveeld hebben we ons niet!

Donderdag was Lucas vrij van school, want er werd gestemd in zijn schoolgebouw (en bljkbaar kan de school dan niet meer functioneren) dus ik heb hem mee uit genomen, dit keer naar het London Transport Museum. Hij had het zelf bedacht en vond het dan ook super leuk! Ik was er ook nog nooit geweest (het is een van de weinige musea in Londen waarvoor je moet betalen, dus als Nederlander is dat off limits) dus voor mij was het ook interessant. Nadat we alle dingen hadden gezien, hebben we een lunch gehaald en lekker in het park gepicknickt. Om 14.00 waren we weer thuis, niet slecht als je om 9.00 weggaat :) Die middag ben ik even naar het tuincentrum geweest terwijl Hilary met de kids de hangmat heeft geïnstalleerd (echt een fijne toevoeging, ben er vaak in te vinden, haha) en heb daar even wat nieuwe plantjes gehaald. Die avond was Penny er weer, dus dat was ook weer fijn.

Vrijdag was weer een schooldag voor Lucas en ik ben eerst 's ochtends naar de gym geweest. Daarna ben ik snel naar huis gegaan om een cake te bakken, want die wilde ik meenemen naar Ruth het weekend. Snel daarna kwam Lucas uit school en we hebben met z'n vieren lekker buiten gezeten. Ik heb inmiddels bonen gezaaid, ben benieuwd of ze het hier gaan doen! Penny was lekker vroeg thuis, dus ik kon lekker op tijd weg, wang ik wist niet precies hoe lang het zou duren om naar Stratford te komen. Ik ging die avond lekker treinen, 3 uur lang helemaal naar Norwich. Tijdens het eerste deel van de reis, toen het nog licht was, heb ik genoten van de koolzaad velden die je hier eindeloos ziet en het was fijn om weer even wat open ruimte te zien. Alles ging gesmeerd en om 22.00 kwam ik aan en Ruth stond me al op te wachten. We zijn naar haar flat gereden en na wat gekletst te hebben ben ik snel naar bed gegaan, want ik was behoorlijk moe.

De volgende ochtend werd ik al vroeg wakker en na een ontbijtje ging ik snel op pad. We hadden afgesproken om de ochtend apart door te brengen zodat ik de stad kon verkennen, dus ik ben begonnen bij de cathedral. Ruth woont daar tegenover en Richard is daar lang dominee geweest. Het is echt een enorm gebouw, volgens mij groter dan Canterbury cathedral en je kunt er gratis binnen kijken. Er zijn heel veel mooie dingen te zien, ik zal er binnenkort foto's van uploaden. Daarna ben ik het centrum in gegaan. Norwich is een oude stad en er zijn veel vakwerkhuizen. Ik ben langs alle attracties gelopen, van de markt tot aan de Rooms-katholieke kathedraal aan de andere kant van het centrum. Ook ben ik langs de rivier gelopen en heb ik genoten van alle frisse lucht daar (pas als je uit de stad gaat merk je hoeveel viezigheid er daar in de lucht zit). Voor de lunch kwamen Angela en Richard langs, want we gingen naar Clye, aan de noordkust van Norfolk. Het was heel mooi daar, en het is heel vreemd om een kiezelstrand te zien en geen duinen. We hebben een stevige wandeling gemaakt en daarna zijn we naar Ruth's favoriete adresje voor afternoon tea gegaan. Het was niet echt afternoon tea, want ik had een ijsje en geen thee (het was heel warm die dag), maar wel lekker :) Die avond hebben we een traditionele 'chippy' gehaald, afhaal fish and chips.

Zondag zijn Ruth en ik eerst naar de cathedral geweest voor de kerkdienst en daarna zijn we richting Loddon gegaan voor de roast lunch bij Angela en Richard. Roast lunch is een van de dingen die ik heel erg zal missen als ik weer in Nederland ben, vooral de Yorkshire Puddings waar Angela zo goed in is. Na de lunch en een kopje thee hebben we een rondje dorp gelopen en het deed me een beetje aan Oud-Alblas denken. Het ligt ook langs een riviertje en er zijn veel mensen met bootjes. Het inwoneraantal is ook hetzelfde, maar er zijn veel meer faciliteiten. Er is ook een hele mooie oude kerk met begraafplaats (zo'n echte Engelse met scheve grafstenen en veel bloemen en bloesembomen). Na nog een kopje thee was het voor mij weer tijd om te gaan, zodat ik mijn trein terug op tijd had. Ook al was het maar een weekend, de omgeving en het gezelschap maakten dat het als een volwaardige vakantie voelde. Ik had zelfs een beetje heimwee toen ik weer terug was, haha! Ik zal zeker nog vaak naar Norfolk gaan, ook al is het dan waarschijnlijk pas als ik weer terug ben. De reis terug ging helaas niet zo gesmeerd als de reis heen, op het station waar ik moest overstappen was de vervolgtrein gecanceld door problemen met de bovenleidingen. Gelukkig was er een trein een half uur later, maar onderweg hoorden we dat die Londen niet in zou gaan. Uiteindelijk is hij toch doorgegaan, nadat iedereen al twee keer in- en weer uitgestapt was en uiteindelijk was ik een uur later thuis dan gepland.

En nu is het weer maandag. Vandaag is het ontzettend benauwd en warm, dus ik heb heel het huis vanochtend gelucht in de hoop een klein beetje frisse lucht binnen te krijgen. Het voelt meer als juli, niet als begin mei, haha! Vandaag ben ik ook weer precies een maand terug hier en donderdag ben ik hier 8 maanden! Nog 2,5 maand te gaan...

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active