sifravdrhee.reismee.nl

Weer een verjaardag!

Hoi allemaal!

Het is weer een volle week geweest dus er is weer een hoop stof voor een weekoverzicht. Ik heb deze week al mijn activiteiten buiten mijn au-pair-zijn weer opgepakt en weer een nieuwe leuke plek ontdekt!

Maandag was weer de eerste normale maandag. 's Ochtends kwamen Lucas en David heel trots vertellen dat ze een blauwe bessenstruik hadden gekocht voor Penny (haar verjaardag was zaterdag). Ze hadden het op mijn verdieping gezet, want dan zou Penny het niet zien. Aan mij de taak om het levend te houden tot aan zaterdag. Een fluitje van een cent, zou je denken. Er was alleen eenn probleem: het was geen blauwe bessenstruik, maar een blauwe druif, haha! Ik kan nog steeds lachen om het beteuterde gezicht van David toen ik het hem meedeelde :) Toen Lucas uit school kwam, zijn we begonnen met het opzetten van onze moestuin buiten. We hadden een zak aarde (ik had om 3 zakken gevraagd toen ze dat weekend naar het tuincentrum gingen, maar Penny vond ze zo groot dat ze dacht dat het wel genoeg zou zijn) dus we hebben de bak voor een gedeelte gevuld en Lucas vond het eigenlijk best leuk! Dat betekende dus wel dat ik nog een keertje naar het tuincentrum moest, want er moesten nog wat plantjes komen en die aarde dus nog. Die avond had ik weer voor het eerst koor en het was weer erg leuk, en er waren ook veel nieuwe mensen die kwamen kijken.

Dinsdag heb ik extra snel schoongemaakt, want ik wilde naar het tuincentrum gaan. Ik wist nog niet hoe ik het moest gaan doen, want zonder auto is het lastig om grote zakken grond te vervoeren. Ik ging eerst even bij Rona langs, want we hadden elkaar nog niet gesproken nadat ik terug was gekomen. Ik vertelde wat mijn plan was voor de middag, en Rona was gelijk enthousiast. Ze bood aan om met me mee te gaan en die kans kon ik niet laten liggen, want dan had ik een auto om alles in te vervoeren. Het was ook gelijk een goede mogelijkheid om de druif om te ruilen voor een blauwe bes, dus dan was dat ook weer geregeld :) Het was erg gezellig om er rond te kijken, ik denk dat ik er de komende tijd wel vaker heen zal gaan! We kwamen thuis met tomatenplanten, babymaïs en komkommerplanten, en zaadjes voor allerlei kruiden en zonnebloemen. Van Rona mocht ik ook nog naar hun zadencollectie snuffelen (ze hebben allebei groene vingers, hebben een prachtige bloementuin en verbouwen hun eigen groenten) en daaruit heb ik nog mini-aubergines, 2 soorten speciale bonen en bieslook gekozen. Helaas kon ik de druif alleen terugbrengen omdat ze geen blauwe bessenstruiken meer hadden. Nadat lucas uit school kwam hebben we een uur doorgebracht met het verder vullen van de bak, zaaien en planten poten. Ik heb gemerkt dat Lucas vooral het zaaien leuk vindt, daarna vindt hij het niet zo interessant meer. Waarschijnlijk wordt het wel weer leuk voor hem als de oogsttijd aanbreekt, haha! Die avond heb ik weer lekker gesport, ik ga me daar zoveel beter door voelen.

Woensdagochtend was alles een beetje anders. Ik was namelijk te laat met het boeken in de Pilates les (die zit altijd heel snel vol) dus had ik maar een andere vecht les geboekt. Die ging olk even anders, want we hadden een vervangster en we hadden combat in plaats van fight. Combat is veel zwaarder en aangezien ik nog niet terug in vorm was, was het aan het einde echt niet leuk meer. Na uitgetrild te zijn ben ik richting park gegaan, want daar had ik afgesproken met Mathilde. Daarna ben ik nog even met de bus naar het tuincentrum geweest, want na overleg met David en Lucas gingen we toch maar voor een kruisbessenstruik. Was het dan toch geregeld.

Donderdag had ik een beetje een pechdag, want er gingen een boel dingen anders dan gepland, waaronder de les die ik geboekt had. Het was dezelfde vervangster en dezelfde les, dus ik ben maar weggegaan. Uiteindelijk heb ik Greenwich park rondgelopen om alle veranderingen te zien qua bloemen en bomen. Daarna heb ik een bos bloemen voor Penny gekocht voor haar verjaardag.

Vrijdag was ik al uitgeput voordat ik opstond, maar ik heb het toch heel de dag volgehouden, haha. Ik ben wel de stad in gegaan, maar heb het wel rustig aan gedaan, ik heb lekker in het park gezeten (dat schijn ik altijd te doen, haha) en 's middags heb ik met Lucas cupcakes gemaakt voor Penny.

Zaterdag heb ik een beetje uitgeslapen en na de feestelijkheden rond Penny meebeleefd te hebben, ben ik pad gegaan, want ik had een duidelijk doel voor die dag: ik ging eindelijk naar Hampstead heath. Ik had er al veel over gelezen, vooral over hoe mooi de uitzichten zijn vanaf parliament hill. Ik had online een rondwandelroute van de InnerLondonRamblers gevonden, dus ik ging goed voorbereid op pad. Het was die dag heel wisselend weer, het ene moment was het zonnig, dan weer zwaarbewolkt en ik heb zelfs nog een heel klein regenbuitje gehad. Ik heb een heerlijke dag gehad, ik heb wel 4 uur rondgelopen (mede doordat ik 2 keer de route kwijt was, oops) en mooie dingen gezien. Die middag was ik precies op tijd voor cake en de rest van de avond heb ik films gekeken, met een kleine onderbreking, want Penny en David ging die avond uit dus ik moest de kids op bed leggen. Die waren zo moe dat ze tijdens de verhaaltjes al in slaap vielen, dus daarvan heb ik niets meer gehoord :)

Zondag had ik afgesproken met Mathilde om naar Eltham te gaan, naar Severndroog castle. We hebben eerst een rondje door het bos gelopen (waar ik het weekend ervoor ook gelopen had) en daarna zijn we het kasteel (nouja, wat er van over was) ingegaan. Vanaf de toren hadden we een prachtig uitzicht over heel de omgeving, ik kon zelfs de London Eye zien (toch zeker 10 kilometer weg) en alle parken in onze omgeving. Daarna ben ik snel naar huis gegaan, want ik voelde me niet zo lekker. Ik heb die middag/avond rustig aan gedaan.

En dan is het nu weer maandag. Ik heb vandaag grotendeels in bed doorgebracht omdat ik nog steeds niet lekker was, maar gelukkig voel ik me wel weer beter. Ik heb wel koor even overgeslagen, dat komt volgende keer wel weer.

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active