sifravdrhee.reismee.nl

Voorjaar!

Hoi allemaal!

Nou, we hebben het overleefd hoor! Hier weer een overzichtje van de afgelopen week. Het was een behoorlijk drukke week, maar dat gaf niets. En ik ben blij dat ik jullie kan meedelen dat ik inderdaad een stuk vrolijker ben dan vorige week! Ik heb eigenlijk geen last van heimwee gehad en ik voel me weer helemaal thuis hier!

Dan zal ik wehet maar oppakken waar ik de laatste keer gestopt ben.

Ik kwam zaterdagmiddag precies op tijd van de trein af en ben richting Charing Cross gegaan, want dat is het makkelijkste om bij mijn huis te komen. Kom ik daar aan, blijkt het station dicht voor onderhoud (ik niet goed gecheckt natuurlijk) dus moest ik met die loodzware koffer weer helemaal terug om vanaf Victoria naar huis te gaan. Uiteindelijk was ik om 15.45 thuis. De familie was nog niet thuis, die waren naar een feestje, dus ik kon eerst even lekker rustig uitpakken en bijkomen. Daarna was er de grote hereniging, was erg leuk om ze weer te zien! De rest van de middag heb ik een beetje opgeruimd en gerelaxt en ik ben vroeg naar bed gegaan, want ik was afgepeigerd na al dat sjouwen en slepen :)

Zondag heb ik uiteraard eerst uitgeslapen en daarna ben ik richting centrum gegaan, want ik had met Eeke, een nieuwe au-pair afgesproken. Het was heel gezellig en het was ook best mooi weer, dus ik werd weer helemaal vrolijk! Ik ben die avond gewoon weer naar st. Martins geweesten dat voelde ook weer lekker vertrouwd.

Maandag, de dag die ik zo had gevreesd. Ik had Lucas de hele dag, o dat er op staat school een studiedag was. Het viel alles mee (natuurlijk, ik maak me meestal druk om niks). We zijn om 9.30 thuis vertrokken om naar het Natural History Museum te gaan. Daar hebben we naar de nieuwe Dinosaurus afdeling gekeken en hebben we zelfs nog een kant ontdekt die ik nog niet kende: een afdeling waar vanalles verteld werd over vulkanen en aardbevingen. Om 14.30 waren we wel een beetje klaar, dus toen zijn we richting huis gegaan. Lucas was heel erg moe, dus die heb ik achter de tv geparkeerd terwijl ik zelf nog de boel gestofzuigd heb. Ze heb ik zelfs nog mijn normale klusjes kunnen doen! Ik was natuurlijk wel moe aan het einde van zo'n dag, maar het viel echt heel erg mee. Ik heb Lucas nog 2 keer een hele dag en Lois nog 1 hele dag, maar dat is pas in mei, dus daar denk ik nog maar even niet aan, haha!

Dinsdag ging Lucas weer naar school. Hij leek eerst een beetje zenuwachtig, maar dat ging snel over toen hij al zijn klasgenootjes weer zag, dus er waren geen drama's toen ik weer weg ging. Ik heb toen snel het huis schoongemaakt en mezelf weer volledig geinstalleerd. Ik denk ook dat ik geen/minder heimwee heb omdat dit de 2e keer was dat ik terugkwam, alles was al zo vertrouwd dat het echt als mijn thuis aanvoelde. En het lekkere weer hielp ook erg goed :) Die avond heb ik weer voor het eerst gesport en ik vond het erg jammer om te merken dat mijn conditie in die 2 weken weer enorm is achteruit gegaan. Maar goed, tijd genoeg om hem weer op peil te brengen!

Woensdag had ik 's ochtends eerst pilates (pijnlijk) en toen heb ik met Mathilde gezellig koffiegedronken in het park. Het was zo warm dat we makkelijk zonder jas in het zonnetje konden genieten! We hadden dan ook al snel het idee om binnenkort te gaan picknicken in het park. Het moet alleen nog tot uitvoering gebracht worden :) Die middag ben ik met Lucas begonnen aan ons moestuin project. We hebben alle moestuintjes gevuld en zijn begonnen met het vullen van de bak buiten. Inmiddels zijn we erachter gekomen dat we maar plantjes moeten kopen in plaats van zaadjes, want de muizen hadden alle bakjes ondersteboven gekeerd toen we vrijdag erbij gingen kijken. Ja, we hebben inderdaad nog steeds muizen. Ze hebben zich zelfs uitgebreid naar mijn verdieping, want ze hebben gevreten aan mijn dozen met hagelslag en vlokken :(

Donderdag had ik voor de verandering geen sport maar weer iets waar ik lang tegenop gezien had: Lucas had zijn schoolreisje naar de National Gallery en ik ging mee als begeleider. Gelukkig waren er veel ouders die meegingen, dus ik had alleen Lucas en een ander kindje om op te letten. Het enige jammere was dat Lucas het zo leuk vond dat ik meeging dat hij ontzettend druk was en de hele tijd liep te trekken en te gillen waardoor ik hem veel moest waarschuwen. Maar verder was het wel leuk en de kinderen hebben veel geleerd over verschillende kunstenaars. Dat is dan gelijk ook weer een verschil tussen het Nederlandse en het Britse schoolsysteem: ik leerde pas lezen en schrijven toen ik 7 was, maar deze kids kunnen op hun 5e al schrijven (en beginnen met lezen) en leren ook nog eens vanalles over kunst!

Vrijdag was dan eindelijk de laatste dag van de week. Ik was best wel klaar met het werk, want Penny was die week weg, dus dat betekende dat ik wat extra moest doen. Gelukkig hoefde ik niet beide kids weg te brengen 's ochtends, want dan was ik ingestort denk ik :) Maar goed, vrijdag heb ik de workout ingehaald die ik donderdag gemist had. Boxfit deze keer, was voor het eerst en weet nu al dat ik die nooit meer ga doen, haha! Die was zo ontzettend zwaar, dat ga ik mezelf niet aandoen :) ik heb verder nog wat inkopen gedaan en toen ik thuis aan het strijken was, kwam Penny thuis. Dat was heel fijn, ze was heel blij met hoe alles eruit zag en bood gelijk aan om die middag voor Lucas te zorgen. Dat aanbod kon ik natuurlijk niet aflsaan, dus ik had lekker een middagje vrij!

Zaterdag was er dan eindelijk vrijheid! Ik ben die dag bij Lea in St. Albans op bezoek geweest, wat ondanks het slechte weer wel heel leuk was. En ik heb weer een nieuwe treinreis gemaakt, haha! Het was wel even lastig om weer over St. Pancras te lopen en dan langs de terminal van de Eurostar te moeten lopen in plaats van dat je er in mag, maar daar kom ik ook wel weer overheen, haha!

Zondag was een heerlijke zonnige dag en die ben ik maar eens goed begonnen met mijn allereerste boswandeling. Ik heb de bergschoenen aangetrokken en stond na een kwartiertje met de trein om 10.15 in het bos. Ik heb een gedeelte van de Green Chain gelopen, dat is een aaneenschakeling van wandelingen door heel Engeland. Onderweg heb ik mooie bloemen, vogels en uitzichten gezien en uiteindelijk ben ik helemaal door Greenwich terug naar huis gelopen. Daar zag ik dat de bomen in het park (voornamelijk kastanjebomen) helemaal groen zijn en het zag er uit zoals het eruit zag in September, toen ik hier net was. Die middag heb ik met Bianca gezellig in Regent's park gezeten en daarna een lekker pizza gegeten en ik kwam weer voldaan om 20.00 thuis.

Nu is het dan weer een nieuwe week, Lucas gaat lekker naar school dus dat betekent voor mij lekker veel vrije tijd. Ik heb het gewoon druk met alle leuke nieuwe dingen die op de planning staan, zo gaan we natuurlijk verder met de moestuin, ga ik binnenkort naar de skygarden met Bianca en over 3 weken ga ik al op bezoek bij Ruth in Norwich!

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Piets Bakker

Lieve Sifra, Dat was weer een mooi verslag, joh.
Maar vandaag ga ik je feliciteren met je lieve nichtje Mirthe. 1 jaar geworden, Hieperdepiep!!!
Je krijgt er vast wel een heleboel over te horen, zodat je toch mee kan leven. Sterkte bij je "jammer dat" gevoel.
Liefs van Piets.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active