sifravdrhee.reismee.nl

vakantie!

Hoi allemaal!

Hier weer een weekoverzichtje, wederom vanuit een eurostar trein terwijl we wachten om te gaan vertrekken. Ik zit trouwens in een vernieuwde trein, ziet er een stuk schoner uit, haha! Het was best een tour om er te komen vanochtend, ik had de trein van 6.40 (erg vroeg op zaterdagochtend!) en uiteindelijk ben ik maar gelijk gaan inchecken, want er stond al een hele rij, ook al was het pas 7.30. Na een hoop mensen die niet zo goed wisten hoe alles werkt bij de douane was ik ingecheckt om 8.00 en heb ik met een goede bak koffie zitten wachten op het signaal om te boarden. Als alles goed gaat ben ik om 14.40 op Dordrecht centraal, maar eerst moet ik overstappen op Brussel. Ik ben benieuwd wat ik aantref...

Maar goed, door naar het overzicht, eigenlijk is de week weer voorbij gevlogen, want ik heb het nog best druk gehad.

Maandag was het schoonmaakdag numero 1, en het viel me op hoe verschrikkelijk rommelig dit gezin is: het was gewoon weer allemaal een grote rotzooi! Gelukkig wordt mijn harde werk wel gezien en gewaardeerd, want Penny zei die avond dat het er allemaal heel netjes uitzag :). Die avond was de laatste keer koor van deze term en het was open avond. Iedereen mocht dus familie en vrienden meenemen om te laten zien wat we tijdens een repetitie doen. Het was natuurlijk jammer dat ik niemand had om mee te vragen, maar het was alsnog heel leuk om te doen!

Dinsdag was schoonmaakdag numero 2, dus ik heb alles schoongemaakt in het huis. Ik moest mezelf tegenhouden om nog geen voorbereidingen te treffen voor de reis, haha! Ik ben natuurlijk een stuk minder gespannen deze keer omdat ik de hele tour al een keer gedaan heb, maar omdat dinsdag het nieuws kwam over de aanslag in Brussel was het toch nog even spannend of de reis wel door zou gaan, maar gelukkig was dat het geval. Die avond heb ik weer lekker gesport, heerlijk om alle stress van een werkdag eruit te meppen :)

Woensdag ging ik 's ochtends weer naar de sportschool (soms denk ik dat ik er woon, haha!), deze keer voor een sessie pilates. Het ging al iets beter dan de vorige keer, dus dat was fijn. Die middag heb ik al mijn kleren gewassen voor de reis en mijn offline entertainment gehaald (lees: een extra dik paardentijdschrift), dus ik ocht eindelijk voorbereidingen treffen van mezelf. Daarbij had ik al uitzicht op vakantie, want ik hoefde alleen de donderdag nog te werken aangezien Goede Vrijdag hier een algemene vrije dag is.

Donderdag heb ik weer gesport, deze keer in een volledig nieuwe outfit, want ik had de dag ervoor eindelijk de fight wraps binnengekregen die ik 2 weken daarvoor al had besteld. Ze zijn niet echt nodig, aangezien we nergens tegenaan slaan, maar ze zien er stoer uit en ze geven me extra grip op de vloer als ik moet opdrukken of sprawls moet doen. Ik kreeg aan het eind van de les zelfs een compliment van iemand uit de groep die zei dat ze altijd naar mij keek als ze het even kwijt was, omdat ik het zo goed kon! Dat maakte mijn dag natuurlijk helemaal goed! Die middag heb ik ingepakt, tenminste, het grootste gedeelte. Aangezien het de laaste dag op school was voor Lucas, heb ik naar traditie iets leuks gedaan met hem. En als ik hem vraag wat hij dan wil doen, is het meestal koken of bakken. Zo ook deze keer: we hebben pizza's gemaakt. Was erg leuk, en ook wel fijn om een activiteit te hebben, want dan gaat de tijd sneller, haha! Die avond heb ik opgepast zodat Penny en David ook de vakantie komden inluiden in de pub.

Vrijdag was dan een heerlijke vrije dag! Ik had me voorgenomen om iets te gaan doen, zodat ik niet zoals vorige keer heel de dag zat te wachten totdat ik wegmocht. Het was echt heerlijk zonnig en warm weer, dus ik ben naar het centrum gegaan. Ik heb eerst even snel inkopen gedaan bij John Lewis en daarna ben ik snel richting Regent's park gegaan. Ik heb daar ruim drie kwartier heerlijk in het zonnetje op een bankje gerelaxt. Na die tijd kreeg ik een beetje honger, dus ben ik lunch gaan halen en heb ik die wederom in het park in het zonnetje opgegeten, sommige momenten kon ik zelfs zonder jas zitten! Het was een uur of drie toen ik thuis was, daar heb ik nog even op mijn dakterras van de zon genoten (ik ben een echte Britse, zodra er zon is breng ik de hele dag buiten door, haha) en verder ingepakt. Die avond heb ik nog gezellig gegeten met Penny en David en daarna vroeg naar bed gegaan, want de volgende ochtend stond de wekker om 5.15...

En dan zit ik nu in de trein! Het is hier grijs en regenachtig en ik vind het zielig voor Penny en David, want die gaan ook vandaag weg, naar Dorset voor een weekje vakantie. Ik weet trouwens niet eens wat het weer is in Nederland, maar hopelijk breng ik de zon mee :)

En dan is vanmiddag mijn en papa's verjaardagsfeestje, dus misschien zie ik je daar en anders misschien een andere dag!

Volgende week is er geen blog, ik heb ook vakantie ;)

Tot snel!

Sifra

Update: ik zit inmiddels in de intercity richting Dordrecht. Alles is heel goed gegaan en wat ik aantrof op Brussel viel best mee, het enige was dat alles heel streng beveiligd was. Ik liep bijna een van de vele militairen ondersteboven met m'n grote koffer (oops) en schrok me kapot van hoe hij eruit zag, want alleen zijn ogen waren zichtbaar en hij had een geweer in z'n handen dat leek op een mitrailleur. Maar goed, nog een kleine 2 uur en ik ben weer thuis!

Reacties

Reacties

Piets.

Tot straks, dan!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active