sifravdrhee.reismee.nl

Weer feest!

Hoi allemaal!

Hier weer een weekoverzicht vanuit een zonnig Londen. Het was deze week feest, want Lois was jarig op dindsdag. Daarover zo meer.

Maandag was eigenlijk niet heel bijzonder, ik heb even op mijn dakterras genoten van het ochtendzonnetje en daarna heb ik schoongemaakt. Ik had 's avonds weer koor en dat was weer heel leuk. We hebben binnenkort een open avond, dus ik ben benieuwd of daar wat nieuwe mensen op af komen!

Dinsdag was het dan eindelijk zover: na drie weken aftellen werd Lois eindelijk 3! We hebben 's ochtends wat cadeautjes gedaan (het merendeel werd bewaard voor het weekend) en wat ectra gespeeld. Ze kreeg een grote gele badeend met kleine gele badeendjes van mij (haar favoriete kleur en dier ineen!) en daar was ze gelukkig heel blij mee :) Die avond hebben we met de grootouders geskypt en heeft Lois veel kaarten uit de post geopend. Daarbij is er die dag ook een verandering voor mij gekomen, want ik heb besloten de volledige schoonmaak op me te nemen. Ik krijg er extra voor betaald en de nieuwe schoonmaakster deed niet zoveel in haar tijd, dus dat wordt extra sparen! :)

Woensdag regende het heel de dag, dus ik heb die ochtend een beslissing genomen: ik heb mijn vrijwilligerswerk bij het natuurding stopgezet. Ik wilde namelijk niet alleen mijn week anders indelen, maar ook het ernaar toe komen was best stressvol aangezien de bussen hier ook niet zo betrouwbaar zijn. Ik kan nu mijn woensdagochtend vullen met Pilates, dus ik blijf wel bezig hoor :) Die ochtend heb ik maar besloten om een extra workout in te lassen, dus dat was weer leuk en inspannend!

Donderdag heb ik zoals gewoonlijk gesport (was wel even anders na de dag ervoor ook al gesport te hebben, haha) en daarna ben ik op de DLR gestapt om ergens naar toe te gaan waar ik al heel lang naartoe wilde, namelijk de city farm in Mudchute! Het klinkt misschien een beetje raar dat ik zo enthousiast word van een kinderboerderij, maar ik las op de website dat ze ook een manege hebben. Een manege waar je ook vrijwilligerswerk kan doen. Dus ik ben er snel heen gegaan, want dat lijkt me wel wat voor op mijn vrije vrijdag. De city farm was heel leuk, er waren schapen, koeien, pony's, kippen, varkens en dus ook paarden. Ze hebben ook allerlei knaagdieren en vogels en ze doen veel dingen voor schoolklassen. De manege zag er goed uit, nog beter dan die andere en ik kan inderdaad vrijwilligerswerk doen, ik hoef me alleen nog aan te melden. Dat ga ik ook doen, na de vakantie.

Vrijdag was het eigenlijk maar een half dagje dat ik hoefde te werken, want 's middags kwamen Angela, Richard en Ruth! Zij moeten zo'n 2,5 uur rijden om bij ons te komen, dus meestal bkijven ze slapen als ze op bezoek komen. Ze kwamen deze keer natuurlijk voor Lois haar verjaardag, die dit weekend gevierd werd. Het was weer heel fijn om ze allemaal te zien, ze brengen altijd een hoop gezelligheid mee!

Zaterdag was de dag van het kinderfeestje. Ik ben wel gewoon gaan sporten 's ochtends, maar ik had beloofd om mee te helpen met het feestje, dus ik ben toen weer naar huis gegaan. Er waren de gebruikelijke voorbereidingen die getroffen moesten worden, dus daar heb ik bij geholpen en toen ben ik nog even met Ruth een rondje gaan lopen en heb ik genoten van de eerste echte lentedag, ik kon zelfs mijn zomerjas al aan! :) Toen we terug kwamen was er even tijd om bij te komen en toen begon het hele feest. Het was een heel leuk feestje, heel anders dan Lucas' feestje maar zeker zo leuk. Eigenlijk is alles heel soepel verlopen op een paar driftbuien van Lucas na (hij vindt het moeilijk als ie and anders aandacht en cadeautjes krijgt, logisch natuurlijk) en na wat opruimen zaten we 's avonds lekker aan een Indiase take away.

Zondag was het feest voor de familie, ik ben eerst met Angela en Richard naar de kerk geweest en toen we terug kwamen, waren Hilary en Scott net gearriveerd. Zij gingen met z'n allen naar de pub voor een lunch (wens van Lois) en ik ben op de trein gestapt naar het centrum om met Bianca te gaan kijken naar het St. Patrick's day festival op trafalgar square. Uiteindelijk zijn we maar naar het park gegaan, want hoewel de muziek heel leuk was en het ook erg grappig was om iedereen zo in het groen te zien, was het ook heel erg druk. We hebben in Regent's park heerlijk zonder jas in het zonnetje gezeten. Ik ben daarna weer naar huis gegaan, waar ik precies op tijd was voor de taart :)

Nu is het weer maandag, de familie is weer naar huis en ik zit inmiddels een beetje in de stress. Gisteren is namelijk bekend gemaakt dat er een staking zou kunnen gaan plaatsvinden in het paasweekend, als ik naar huis kom. Het is nog niet zeker, werknemers kunnen stemmen tot morgen, maar ik hoop heel erg dat het mee zal vallen. Anders wordt het een veel te duur vliegticket of een veel te lange busreis vrees ik. Of ik kom natuurlijk gewoon zwemmend :)

Ik wacht morgen met veel spanning af, maar hoe dan ook kom ik over 2 weken naar huis!

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Emmy

wat een veranderingen in een korte tijd. Goed hoor dat je zoveel oppakt. Ik zou voor zwemmen kiezen, lekker een extra workout ;-) Tot snel, heb er zin in!

Piets

Weer zo'n gezellig verslag. Ik vind dat je een leuk leven hebt, Sifra. En die staking valt misschien nog wel mee.
Bovendien ben je creatief genoeg in het verzinnen van oplossingen. Lgr. Piets

oma

Sifra als je gaat zwemmen bind dan wat warmwater zakken om wand het zeewater is koud maar zou dan toch voor vliegen kiezen wel zo veilig liefs Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active