sifravdrhee.reismee.nl

Het gewone leven is weer begonnen!

Hoi allemaal!

Hier is de tweede helft van mijn grote update.

Ik was de laatste keer gebleven bij zondagavond geloof ik, dus door naar maandag. Het was maandag heel mooi zonnig weer en we zijn naar de Tower of London geweest. Ik was erg verrast toen we naar binnengingen, want wat was het groot! Er zijn dus allerlei torens en binnenplaatsen, maar ook een kerkje en huizen. Er was heel veel te zien, waaronder natuurlijk de kroonjuwelen. Dat was best grappig, want je moet dus op een soort lopende band (die je ook op schiphol hebt) en dan word je langs de juwelen gerold zeg maar. Dat is blijkbaar om ervoor te zorgen dat mensen de beveiliging niet kunnen bestuderen, maar gelukkig kan je langs een ander stuk weer teruglopen waardoor je wel goed naar de juwelen kunt kijken. Verder waren er nog allerlei wapens en harnassen, heel mooi allemaal. Zeker een aanrader dus! Rond lunchtijd waren we er wel klaar mee, dus toen zijn we langs de Thames naar Tate Modern gelopen in de hoop daar in het café te kunnen lunchen. Helaas werd de bovenste verdieping verbouwd, dus er was geen café. Na een sandwich en nog wat rondgelopen te hebben, zijn we richting huis gegaan want we waren best moe na zo'n lange dag :) Ik heb 's avonds nog gesport en daarna zijn we gezellig uit eten geweest.

Dinsdag was dan alweer de laatste dag dat mijn ouders er waren. Ik heb ze 's ochtends eerst voorgesteld aan Angela en Richard en Lucas (de rest was op werk/nursery) en daarna hebben we even koffiegedronken bij buurvrouw Rona. Het was gezellig en het is ook wel leuk dat pap en mam nu een beetje weten met wie ik optrek :) We zijn daarna naar het V&A museum geweest, maar daar was het zo druk dat we besloten eerst naar Kensington Gardens te gaan. Het was wederom prachtig weer en we hebben heerlijk in het zonnetje gezeten. We hebben uiteindelijk nog een heel klein stukje van het museum gedaan en daarna was het tijd om richting het stationte gaan. Ik heb ze daar uitgezwaaid en ben daarna naar huis gegaan. Ik was wel een beetje in mmineurstemming natuurlijk, maar gelukkig waren de grootouders daar om me op te vrolijken!

Woensdag had ik bewust als een normale dag ingepland, ik heb in de ochtend gewoon vrijwilligerswerk gedaan. Het helpt heel goed om zo weer in mijn routine te komen. 's Middags heb ik nog even gezellig koffiegedronken met Bianca en daarna moest ik eigenlijk alweer snel naar huis, want er stond 's avonds weer sport op het programma. Toen ik thuiskwam was Ruth ook al gearriveerd en we zijn druk bezig geweest om een datum te prikken voor wanneer ik een keertje naar haar toe zal komen in Norwich. We hebben nog geen datum, maar dat komt snel een keer!

Donderdag was een hele leuke dag, want ik ging samen met Mathilde naar Oxford! We hadden geen betere dag uit kunnen kiezen: strakblauwe lucht, zon en windstil. Om 9.00 zijn we vertrokken en door een gemiste trein op Paddington waren we uiteindelijk om 11.15 in Oxford. We hebben eerst een beetje in het centrum met de winkelstraten rondgelopen, maar nadat ik eens op de kaart had gekeken waar alle beroemde gebouwen nou waren, hebben we de eerste universiteit gevonden: Christ Church. Ik ben nogal fan van Britse detectives en Lewis en Endeavour (en natuurlijk nog veel meer) zijn in Oxford gefilmd. Als die-hard fan herkende ik heel veel, dat was zo vreemd :) Daarbij is Christ church trouwens ook decor geweest voor Harry Potter, en dan Hogwarts. We zijn niet naar binnen geweest, maar de buitenkant alleen al was erg mooi! Na een bak koffie zijn we de andere kant op gegaan, eerst zijn we het ashmolean museum geweest, maar als je het British Museum gewend bent, is daar niet zoveel aan en bovendien was het veel te mooi weer om binnen te lopen! We zijn dus verder gelopen en hebben even een wandeling gemaakt door het University Park waar we omringd werden door cricketvelden, voetballende studenten en sneeuwklokjes: een leuk park dus. Toch had ik heel de tijd het idee dat we ieder moment een lichaam konden vinden of ondervraagd konden worden, haha! Na de natuur was het tijd voor wat meer gebouwen, dus we zijn naar het Museum of Natural History geweest. Klein vergeleken bij Londen, maar erg leuk. En een heel mooi gebouw! Het mooiste deel kwam eigenlijk op het laatst, want eigenlijk liepen we bij toeval een soort wijk van universiteiten binnen. We konden zelfs bij een paar naar binnen, dus we hebben ook mooie binnenplaatsen gezien. En ik had eigenlijk de hoop al opgegeven, maar we hebben toch nog die beroemde "brug" gevonden (je snapt het wel als je de foto ziet). We waren moe maar zeer voldaan weer om 17.30 terug op Paddington.

Vrijdag heb ik eens lekker uitgerust, eerst lekker uitgeslapen en daarna gewoon wat opgeruimd en gerommeld. Het was Davids verjaardag en ik moest nog even zijn cadeautje inpakken (een vogelhuisje, want hij houdt van vogels) dus ik ben even Lewisham ingegaan om inpakpapier te halen. Ik heb toen ook nog even rondgesnuffeld bij kledingwinkels en tot de conclusie gekomen dat de Britse mode toch wel vreemd is, haha! De hele familie was met elkaar een dagje uit, dus ik heb in alle rust kunnen inpakken en relaxen. Toen ze thuis waren hebben we natuurlijk gezongen en cadeautjes gedaan. David vond het vogelhuisje heel leuk en zat gelijk al te bedenken waar hij het eens op zou kunnen hangen (we hebben in ieder geval bomen genoeg in de tuin, haha). Nadat de kinderen op bed lagen, was het mijn beurt om op te passen, want de familie ging voor de gelegenheid uit eten (David was 40 geworden).

Zaterdag heb ik voor een mijn gevoel niet eens zoveel gedaan, eerst gesport en daarna met Bianca naar het Museum of London. Ze hebben daar allerlei vondsten van opgravingen in Londen, maar ook kleding en voorwerpen uit de Victoriaanse tijd. Er is zelfs een hele afdeling over de pest en de Grote Brand. Heel interessant allemaal, maar helaas was het nog steeds heel druk omdat het nog half term was. Ik ben daarna weer terug naar huis gegaan en heb lekker gerelaxt.

Zondag had ik een dagje uit gepland met Lea. Zij woont in st. Albans en we hadden afgesproken in Watford. Er is daar niet heel veel te doen, maar we hebben wat geshopt en ik heb een nieuwe tas gevonden nadat mijn oude het die week ervoor begeven had! Ik was weer op tijd thuis en ik heb eens een lijstje gemaakt van alle dingen die nog gedaan moeten worden. Dat zijn er best een boel, dus daar ben ik inmiddels hard mee bezig!

Nu is het weer maandag en gaat het gewone leven weer beginnen. Maar niet getreurd, over 5 weken is het alweer paasvakantie en dan kom ik weer naar huis! En nog beter: dan ga ik lekker op vakantie met pap en mam, naar Oostenrijk! Ik heb vanochtend eens grote schoonmaak gehouden op mijn verdieping (was hard nodig ) en de rest van de week zit ook behoorlijk vol.

Maar goed, dat was het weer. Tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Emmy

Leuk verhaal, en wow, wat een mooie foto's van Oxford, wat een mooi weer. Jaloers....;-) Staat voor de volgende keer op het verlanglijstje.

Piets

Nou......, gewoon leventje? Je vergeet er -buiten- voor te zetten, geloof ik.

Lgr. Piets.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active