sifravdrhee.reismee.nl

Spierpijn!

Hoi allemaal!

En er is weer een week voorbij! Het gaat nu zo snel, volgende week is het alweer vakantie, want wij hebben de voorjaarsvakantie een week eerder. Ik ben lekker bezig geweest de afgelopen week, dus snel door naar het overzichtje.

Maandag was een dag zoals elke maandag, lekker relaxt. Ik heb de laatste weken Lucas geleerd om zichzelf te vermaken, dus nadat ik even met hem gespeeld heb, ga ik een half uurtje wat huishoudelijke klusjes doen en dan speelt hij lekker zelf. In het begin vond hij dat nog lastig, maar nu vindt hij het prima! Ook fijn voor mij, dan heb ik even een soort pauze. Maandagavond ben ik voor het eerst naar Singology geweest, dat is een grote korenorganisatie met koren verspreid over Londen. Ik ben naar het koor in Greenwich geweest en dat was erg leuk! Ik denk dat ik mijn koor gevonden heb. Ze zingen een mix tussen gospel en pop en treden regelmatig op. Ik ga vanavond naar het koor in Forest Hill, want ik woon precies tussen Greenwich en Forest Hill in. Zo kan ik mooi kijken welk koor het beste past en dan kan ik me daarbij aansluiten! :)

Dinsdag was dan mijn eerste sportsessie bij de sportschool. Ik had gekozen voor Zumba en ik was eigenlijk best zenuwachtig want ik ben normaal helemaal niet zo van het dansen enzo, maar het viel alles mee. Het was heel leuk en tot mijn verbazing heb ik het het hele uur prima volgehouden! Ik heb toen ik thuis kwam gelijk de volgende sessie geboekt omdat het zo fijn was om weer lekker te sporten. De rest van de middag heb ik lekker uitgerust en toen was het alweer tijd om Lucas op te halen. Hij is gelukkig weer een stuk rustiger qua humeur, hij schommelt niet meer zo en gedraagt zich goed. Bij mij dan :).

Woensdag had ik mijn eerste keer vrijwilligerswerk. Het begon een beetje gestresst, want ik had net de bus gemist die ik moest hebben en de bus erna had geen dienst, dus ik moest uiteindelijkeen compleet andere route nemen waardoor ik 15 minuten te laat was. Ik balen natuurlijk, maar de mensen daar vonden het niet erg. Ik ga vrijwilligerswerk doen bij een soort natuurreservaat voor wilde bloemen en planten en ja, dit is in Londen! Het werk zal voornamelijk bestaan uit snoeien, onkruid wieden, takken afzagen, enzovoort en ik vond het erg leuk. Het is niet echt mijn leeftijdsgroep, maar dat vind ik niet erg want de mensen zijn gezellig. Dat heb ik van 10.00 tot 13.00 gedaan en daarna heb ik nog wat wasjes gedraaid.

Donderdag was het weer tijd voor sport, deze keer was het pilates. Bij pilates train je zo ongeveer al je spieren, maar vooral je buikspieren. De sessie waarvoor ik mij ingeschreven had bleek later yogilates te zijn, pilates in combinatie met yoga, dus we hadden de oefeningen van pilates met rustgevende muziek op de achtergrond en ademhalingsoefeningen tussendoor. Het was eeen stuk zwaarder dan ik had gedacht en ik was ook flink moe na afloop. Ik had alleen niet verwacht dat ik er ook zoveel spierpijn van zou krijgen!

Vrijdag heb ik 's ochtends eerst schoongemaakt en daarna had ik afgesproken met Mathilde omnaar het park te gaan. We hebben dat uiteindelijk maar veranderd in koffie drinken, want het stormt en regent hier al een paar dagen! We hebben gelijk een datum geprikt voor een dagje uit, volgende week donderdag (in de vakantie dus) gaan we een dagje naar Cambridge of Oxford.

Zaterdag was het dan alweer weekend en dit weekend had ik het huis voor mij alleen, want de family ging naar de grootouders in Norwich, want Davids broer die normaalgesproken in Fiji woont, was daar op bezoek. Ik was dus lekker allen thuis. Ik ben niet vee, thuis geweest, want 's ochtends had ik krachttraining op de sportschool (als ik had geweten hoeveel squats, crunches, lunges en plankings er waren had ik het zeker niet gedaan) en daarna moest ik zo snel mogelijk naar de trein strompelen om op tijd in Regent's park te zijn, want daar had ik afgesproken met Lea, een Duitse au pair die sinds een week hier is. Het was heel gezellig, we hebben de hele stad door getoerd en we hebben gelijk al afgesproken dat ik een keer naar st. Albans kom, want daar woont zij.

Zondag heb ik eerst lekker uitgeslapen en toen was het tijd om op de trein te stappen, want ik had met Bianca afgesproken om naar het imperial war museum te gaan. Het was erg mooi en indrukwekkend, zeker een aanrader als je nog eens naar Londen gaat. Daarna hebben we geluncht bij het parkje naast de London Eye en na een warme chocomel bij de Starbucks ben ik weer naar huis gegaan, want ik had beloofd een lasagne te maken. Hij was weer heerlijk en iedereen was weer blij :)

Nu ga ik even koffie drinken bij de buurvrouw, dus tot volgende week! Dan zijn mijn ouders hier, zin in!

Sifra

Reacties

Reacties

Piets

Hi Sifra, Wat een gezellige brief ondanks je spierpijn.
Is het weer overgegaan? Echt fijn voor je dat je ouders komen en leuk voor hen. Dat wordt genieten van elkaar en van alles uitwisselen.
Lgr. Piets.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active