sifravdrhee.reismee.nl

Druk, druk, druk!

Hoi allemaal!

Hier weer een weekoverzichtje, er is een hoop veranderd dus laat ik snel beginnen.

Ik was gebleven bij dinsdagochtend toen ik naar de buren ging. Ik ben na de koffie nog even gezellig met Miriam (dochter van de buren die op bezoek was uit China) Lewisham in geweest. We hebben gelijk afgesproken om nog een keer naar een Jane Austen film te kijken (we zijn allebei fans, kwamen we achter). Woensdag hebben we dat gedaan, het is uiteindelijk geen Jane Austen film geworden want Netflix had niet de goede, haha! Het was wel gezellig en de serie die we hebben gekeken is een aanrader voor de mensen die van Engelse drama's houden, het heet North & South.

Verder heb ik woensdag het huishouden gedaan, want donderdag had ik afgesproken met Mathilde. We zijn lekker naar het park gegaan, want het was mooi weer. Daar zijn we erachter gekomen dat we allebei nog verschillende steden willen bezoeken en dat we allebei in de februari-halfterm vrij zijn, dus als het goed is gaan we dan naar Cambridge. Na een kop koffie zijn we weer terug naar Lewisham gegaan waar we in het shoppingcentre nog naar sportschoenen gekeken hebben (zij vind ze leuk en ik had een paar nodig) en daarna zijn we weer richting huis gegaan.

Vrijdag ben ik de stad in gegaan, op jacht naar een sportoutfit. Ik kan er namelijk niet meer onderuit, morgen is mijn eerste groepsles: zumba! Ik ben heel benieuwd hoe dat zal gaan, haha. Ik heb in ieder geval goede sportkleding, want na zo'n 2,5 uur winkel in, winkel uit heb ik de ultieme outfit gevonden bij de New Look. Toch handig, dat Oxford street in de buurt is :) Na het shopavontuur ben ik weer even bij Miriam geweest en hebben we weer afscheid genomen, want helaas ging ze zondag alweer terug naar Beijing. Ik ga haar zeker missen, maar gelukkig hebben we Skype! En ik heb vrijdagmiddag weer eens iets leuks gedaan met Lucas, we hebben namelijk cupcakes gebakken. Hij heeft goed geholpen met het beslag (en er veel teveel van gesnoept, haha!) en ze zijn heel goed gelukt. En ze zijn nu alweer op...

Zaterdag was het dan eindelijk weekend en ik heb eens lekker uitgeslapen voor de verandering. 's Middags heb ik met Bianca eerst even koffie gehaald waarna we heerlijk in het zonnetje in het park gezeten hebben. De zon krijgt alweer wat meer kracht, dat kan je goed merken! En het is ook fijn dat het niet meer om 16.00 al donker is, het is inmiddels verschoven naar 16.50 :)

Die middag was er een au-pair meet up bij de starbucks en daar hebben we wat Nederlandse au pairs ontmoet. Al met al een geslaagde dag dus.

Zondag had ik eigenlijk afgesproken met een au pair, maar hij kon uiteindelijk toch niet. Ik heb dus lekker in m'n eentje heel Londen doorgecrosst. Eerst ben ik naar Regent's park geweest (mijn all-time favourite park) en daarna ben ik naar Harrods gegaan. Ik heb me daar verbaasd over de prijzen van kinderkleding. Naast dat ze een volledige designerafdeling voor baby's hebben, heb ik ook kinderkleding van £1200 zien hangen. Ja oké, het was dan ook hermelijn van Dolce & Gabbana, maar toch. Verder ben ik naar Spitalfields Market en Brick lane market geweest. Ik was er al een keertje met Bianca geweest, maar was toch leuk om weer even te zien. Toen ben ik 's avonds weer naar de evensong in st. Martin-in-the-fields geweest om weer even tot rust te komen. Ik heb de avond afgesloten met een hele lekkere hotdog van Herman ze German. Als je ooit op zoek bent naar een hotdog of een echte Duitse maaltijd (including pommes frites, bratwurst en kartoffelsalat :)) ga dan naar Herman ze German. Ze zitten in het straatje tussen charing cross station en embankment.

Goed, dat was het dan weer, ik ga een drukke maar ook leuke week tegemoet: vanavond naar een koor om te kijken, morgen voor het eerst naar de sportschool en woensdag voor het eerst een vrijwilligers sessie! Zin in!

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Piets

Lieve Sifra, Wat een ouderwetse gezellige brief was dat. En wat doe je veel! Volgens mij is North and South hier ook weleens als TVserie geweest. Dat gaat toch over Engelse oorlog en een adellijk gezin dat slachtoffers gaat verplegen op hun kasteel?
Volgende week komen je ouders alweer, hè. Misschien hebben ze ook wel trek in een hotdog. (Grapje)
Heb je lekker buiten in de tuin gewerkt? Nou, Sifra, weer een heleboel leuke dingen om naar uit te kijken. Niet te veel hotdogs eten and a hug for the kids and one for you!
Piets.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active