sifravdrhee.reismee.nl

Nieuwe uitdagingen!

Hoi allemaal!

Hier weer een weekoverzichtje vanuit Londen, deze keer een stuk positiever dan de vorige keer. Het gaat namelijk een stuk beter met me dan vorige week! :)

Maar goed, het weekoverzicht dus. Er is eigenlijk verrassend weinig te melden, want ik heb het grootste gedeelte van de afgelopen week in bed gelegen. Dindsdag schreef ik over een voedselvergiftiging, maar dat bleek later een stevige buikgriep te zijn, de eerste in 6 jaar voor mij. Gelukkig werd alle zorg voor de kids overgenomen door Angela en Richard op de dindsdag en de rest van de week door Hilary (Penny's moeder). Er werd ook goed voor mij gezorgd en het was een fijn idee dat Hilary in de buurt was, want zij is dokter. Vanaf donderdag ging het langzaamaan beter (mede dankzij de coca-cola, haha!) en vanaf vrijdagmiddag ben ik weer op geweest.

Zaterdag heb ik nog even rustig aan gedaan, ik heb lekker een rondje in de buurt gewandeld en 's middags ben ik naar de au pair geweest die twee huizen verder bleek te wonen. Dat wist ik niet, maar ze bleek er ook pas 3 weken te zijn. Het was gezellig en zij beloofde al om me voor te stellen aan een paar andere au pairs die ook hier in de buurt blijken te wonen, maar die niet via dezelfde organisatie hier zijn. Zij kent hen van de privéschool van haar hostkinderen. Zaterdagavond heb ik me ingeschreven bij een organisatie voor vrijwilligerswerk, want ik heb besloten dat ik mijn weken wat meer wil vullen. Zeker omdat ik overdag veel vrije tijd heb, kan ik makkelijk wat werk doen en het is ook nog een leuke manier om wat meer mensen (hier uit de buurt) te ontmoeten. Ik vond al gelijk wat leuke taken en inmiddels kan ik zeggen dat het vrij zeker is dat ik in een parkonderhoudsploeg kom te werken. Super leuk, want ik hou van tuinieren en het is lekker buiten werken!

Zondag ben ik wel de stad in geweest, ik ben 's ochtends eerst naar st. James's Piccadilly geweest. De buurvrouw had mij deze kerk aangeraden omdat hier veel jonge mensen zijn en ook omdat zij daar mensen kenden die nog wel wat hulp met een concert konden gebruiken. Met dat concert is het uiteindelijk niets meer geworden, maar ik wel wat jongeren ontmoet en ik ben 's avonds naar een speciale jongerenavond gegaan waar ik nog meer contacten heb opgedaan. Het leek een beetje op een alphacursus avond: gezellig samen eten, praatje van een dominee en dan discussiëren over een onderwerp. Het was heel ontspannen en gezellig, dus zeer gelaagd!

In de tijd tussen de ochtenddienst en de avond heb ik last minute nog even besloten om naar de internationale au pair meeting te gaan. Normaal ben ik daar niet zo van, omdat het vaak op niets uitdraait en ik niet zo houd van grote meetings met veel mensen, maar ik had toch niets beters te doen en ik wil graag nieuwe mensen ontmoeten dus ik heb mezelf even gedwongen. Toen ik aankwam bij de locatie sloeg ik steil achterover: er stonden zo'n 250 au pairs! Ik heb uiteindelijk gezellig gekletst met wat Duitse au pairs, waarvan een meisje die een beetje dezelfde reisdoelen heeft als ik: we willen allebei nog een keer naar Dublin en Cambridge, dus dat gaan we zeker een keertje doen, tijd genoeg!

Ik heb zaterdagavond ook heel veel koren aangeschreven en zondagavond kreeg ik al allerlei uitnodigingen om te komen kijken, dus ik ben de komende 3-4 weken wel bezig om zeker 6 koren te bezoeken. Dan moet er toch een bij zitten die echt leuk is! :)

Maandag begon de werkweek weer en deze keer heb ik ervoor gekozen om alle negatieve gedacht van me af te zetten, te ontspannen en er gewoon het beste van te maken. Ik heb vorige week vaak met de gedachte gespeeld om eerder te stoppen, maar ik vind dat gewoon geen optie. Ik heb hier zo lang van gedroomd, zo hard voor gewerkt dat ik weiger om mijn heimwee te laten winnen. En ik wil graag dat certificaat natuurlijk ;) Dus ik heb een plan gemaakt: ik ga mijn weken vullen met activiteiten zodat heimwee geen kans krijgt. Ik ben gisteren op pad gegaan om mij in te schrijven bij de plaatselijke sportschool, zo kan ik fit blijven en nieuwe mensen leren kennen, en ik ben van plan me in te schrijven voor een cursus tekenen. Dat is lekker relaxt en creatief, dus perfect voor mij! Om daaraan deel te kunnen nemen moet ik eerst een traject doorlopen omdat ik nog geen 19 ben, maar ik ben er vrij zeker van dat dat goedkomt. En anders doe ik het in april :) Gisteravond ben ik bij een soulkoor hier in de buurt wezen kijken, het is zeker een mogelijkheid. Vanavond is een jazzkoor aan de beurt, dus ik ben benieuwd!

Genoeg nieuwe dingen dus, dat geeft een mens moed. Ik heb de afgelopen dagen ook geen last meer gehad van heimwee, dus we gaan de goede kant op! En ik moet zeggen, veel hiervan heb ik te danken aan de buurvrouw die haar netwerk heeft gebruikt en mij heel veel handvatten heeft gegeven. En ik ga straks gezellig bij haar koffiedrinken, dus ik moet snel deze blog afronden!

Ik zal ook nog even wat foto's van Richmond park uploaden, daar had ik nog geen gelegenheid voor gehad, haha!

Ik hoop dat het een beetje interessant was, maar het was vast leuker om te lezen dan een constant gezeur ;)

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Thea Bouwman

Ha die Sifra, wat ben jij een kanjer!! Zoveel nieuwe initiatieven en activiteiten. Kijk maar uit, straks ben je zó ingegroeid in het Londense dat je niet meer terug wilt!! Ik ben erg benieuwd bij welk koor je terechtkomt. Enne..hebben ze bij de mensen waar je nu woont ook een piano??
Wat ik zat te denken...misschien kan je wat ideeën om contacten te leggen op papier zetten voor nieuwe aupairs. Je hebt nu al zoveel ervaring met 'ergens op af stappen'. Misschien goed voor nieuwelingen om je ervaringen te delen!
Deze week is er kerk-en-schoolweek in Papendrecht. De dominees bezoeken dan de basisscholen en zondag is er een kerk en schooldienst over het verhaal van Esther. Ik ben benieuwd!
Een hartelijke groet uit Papecity naar de Big City of London. En nogmaals, ik vind je een kanjer!

Piets

Lieve Sifra, Wat een positieve mail! Prachtig! Toch is dit van je karakter een mooie kant: Niet bij de pakken neerzitten, maar aanpakken. Ik zie al weer uit naar je volgende belevenissen.
Komt goed! Lgr. Piets.

Emmy

Goed bezig, je bent een kanjer. Trots op jou!

Oma

goed zo Sifra schouders er onder niet op geven waar je mee bezig bent je hebt er heel goed aan gedaan om bezigheden te zoeken heel moedig van jou ga zo door

liefs van Oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active