sifravdrhee.reismee.nl

de tweede werkweek

Hoi allemaal!

Hier weer een weekoverzichtje, iets later dan gepland. Dat zal ik later uitleggen :)

Afgelopen week was dus weer de tweede werkweek na de vakantie. Ik was inmiddels over de eerst heimwee na terugkomst heen, en begon weer in de routine te komen. Ik heb maandag niet zo heel veel gedaan, gewoon wat klusjes. Ik beb inmiddels een routine in mijn week opgebouwd waarin maandag en donderdag dagen zijn waarop ik het huishouden doe.

Dinsdag had ik een lunchafspraak met Mathilda (een zweedse au pair), ik ben eerst naar het park geweest en toen ik terugkwam kreeg ik een bericht van Matilda dat ze ziek was, dus helaas ging dat niet door. Ik heb toen nog wat boodschapjes gedaan en ben toen naar huis gegaan.

Van woensdag weet ik eigenlijk niet zoveel meer dat ik gedaan heb, maar op donderdag heb ik dus het huishouden gedaan :)

Vrijdag ben ik weer de stad in gegaan, want het was heel mooi weer! Ik heb toen de highlights bekeken en ben toen naar Kensington Gardens gegaan. Kensington Palace is het huis waarin Diana na de scheiding van Charles heeft gewoond. Het was niet druk in het park en er was een mooie strakblauwe lucht. daarna ben ik weer op de trein naar huis gestapt en was het weer tijd om Lucas op te halen.

Zaterdag was een hele drukke dag. Ik had namelijk om 10 uur met Bianca bij het Science museum afgesproken, daarna zijn we nog even bij het park geweest en daarna zijn we in Primrose hill koffie gaan drinken. 'sAvonds was er het lumiere festival (een gratis Festival met allerlei lichtshows) waar we allebei heen wilden. Na een korte stop bij de Mac zijn we op zoek gegaan naar de locaties waar de lichtshows gegeven werden, maar het was zo druk dat we bijna niet doorheen kwamen! Uiteindelijk zijn we zonder iets gezien te hebben naar huis gegaan. Ik vond dat niet zo heel erg want ik was erg moe :)

Zondag was het weer vroeg op want ik had met een paar anderen au pairs afgesproken om naar Richmond park te gaan. We hebben daar drie uur rondgelopen en ook nog wilde herten gezien (die lopen daar een grote kuddes rond). 'sMiddags heb ik weer lekker gerelaxt en toen was mijn weekend alweer voorbij.

En dan de reden waarom ik gisteren geen blo

g heb geschreven. Ik was gisteren heel dichtbij het moment om op te geven, niet omdat ik thuis zo mis maar omdat ik overdag best wel eenzaam ben. Ik heb heel veel behoefte aan sociaal contact. Ik heb eerst met mama gskypt, die heeft mij gelukkig veel tips gegeven waarna ik naar de buren ben gelopen. Ik werd zonder vragen uitgenodigd voor een kop koffie een lunch en ik heb toen mijn verhaal gedaan. De buurman is dominee en hij wist gelijk wel wat dingen die ik zou kunnen doen in mijn omgeving.eDe buurvrouw kent heel veel mensen en ze zei gelijk dat ze mij in contact zou brengen met leeftijdsgenoten. Ik weet niet wat ik zonder deze mensen gedaan zou hebben, maar ik ben heel blij met ze. Ik wil nog steeds blijven, ook al is het soms moeilijk. Die avond ben ik bij een koor gaan kijken wat heel positief was. Ik heb goede hoop dat het weer goed komt. Als ik deze blog schrijf, lig ik in bed met een voedselvergiftiging, dus dat is niet zo fijn. Gelukkig voel ik me al iets beter.

Nou dat was het dan weer, iets minder positief dan normaal, maar we komen er wel :)

tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Emmy

Goed gedaan kanjer!

thea bouwman

Ha die Sifra...wat goed dat je bij het domineesechtpaar hebt aangeklopt!! Ik denk dan altijd....dat heeft zo moeten zijn! Een knipoog van Boven voor jou. Ik vind het heel goed dat je je eenzaamheid onder woorden gebracht hebt! En het is ook niet raar dat de stilte je overvalt als je de hele dat alleen thuis bent: je bent nou eenmaal een prachtmens en je wilt niets liever dan in contact met anderen zijn. En als dan overal mensen aan het werk zijn, weg zijn, in hun eigen kringetje leven, hun eigen contacten hebben....tja...dan is het toch niet raar dat jij het best stil vind. Maar nogmaals: ik ben dankbaar dat je het onder woorden hebt gebracht. Van harte hoop ik dat het van nu afaan beter gaat....en dat koor: écht iets voor jou toch?? een hartelijke groet en God bless!!

Piets Bakker

Lieve Sifra, Laat ik je nou net vorige week niet gemaild hebben, omdat ik het op mijn manier nogal druk had.
Maar ik voel met je mee. Je hebt het mooi verwoord en Thea heeft het mooi weergegeven. Ik heb dat zelfs wel eens gedacht, maar je kwam steeds zo flink over dat ik daar op inhaakte. Fijn, dat je open kon zijn, dat lucht op. En zingen.......? Heerlijk, ik mis het nog steeds op m'n ouwe dag. Haha. Verder? Wat zou ik graag in je schoenen staan. Gemiste kans van mij, vroeger. Je verdient echt een klopje op je schouder en zult er je hele leven lang plezier van hebben. Komt goed! Lieve groet van Piets.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active