sifravdrhee.reismee.nl

Ups & downs

Hoi allemaal!

Zo, de eerste werkweek is alweer geweest. Het was een aparte week met hoogtepunten en dieptepunten zoals de titel al doet vermoeden. Laat ik maar beginnen bij mijn aankomst thuis.

Zaterdag om 18.00 plaatselijke tijd kwam mijn trein aan op st. Pancras international. Omdat de dienstregeling nog anders was door de festiviteiten rond kerst en nieuwjaar moest ik vanaf Victoria de trein naar huis nemen in plaats van vanaf Charing Cross. Dat ging allemaal prima (behalve dan dat ik bijna de trein naar Ramsgate had genomen, oops) en om 19.00 stond ik op Lewisham. Ik ben vanaf daar gaan lopen zodat ik onderweg bij de supermarkt nog even een pizza kon halen want de familie was nog bij de grootouders in Norwich. Angela had me verteld dat het extra slot er op zat, maar dat ik de sleutel daarvan had. Ik dus proberen de voordeur open te krijgen, maar er wilde geen beweging in dat 2e slot komen. Ik overwoog mijn opties en bedacht toen dat ik misschien wel door de achterdeur kon, hopende dat ze het nachtslot er niet op hadden gedaan. Gelukkig kreeg ik de achterdeur wel open en was ik om 19.30 binnen. Ik heb toen eerst gegeten, mijn loodzware koffer naar boven gesleept en ben toen lekker naar bed gegaan. Het was eigenlijk best fijn om in een leeg huis thuis te komen, hoewel het wel een groot verschil was met de gezelligheid thuis.

Zondag heb ik eerst lekker uitgeslapen en heb ik rustig aan gedaan. Ik heb mijn koffer uitgepakt en alles weer een beetje geïnstalleerd. Toen was het wel wat eenzaam, de familie zou pas om 17.00 aankomen. Ik ben toen wel naar de kerk geweest en toen ik thuiskwam waren ze er! De kinderen waren helemaal door het dolle heen en ik werd er gelijk een stuk vrolijker van. Ik heb wat bijgekletst met Penny en David en we hebben gezellig samen gegeten.

Maandag was een dag waar ik erg zenuwachtig voor was. Ik moest namelijk van 7.30 tot 18.30 voor Lucas zorgen. Ik had wel een plan gemaakt: ik wilde hem graag meenemen naar het maritiem museum in Greenwich, dat is namelijk zijn favoriete plek. Het is altijd een beetje afwachten hoe Lucas plannen oppikt, maar gelukkig was hij erg enthousiast. We hebben eerst lekker rustig aan gedaan en lekker gespeeld en toen zijn we rond 10.30 van huis gegaan. We gingen eerst met de trein naar Lewisham DLR station (ik loop dat stuk altijd, maar het is wat ver voor een kind) en daarna met de DLR naar Greenwich. Een hele belevenis voor Lucas, en ik moet zegben dat hij zich heel goed gedragen heeft. Eenmaal aangekomen bij het museum nam hij me gelijk mee naar de speelruimtes, daar zijn allerlei spellen opgezet die te maken hebben met de scheepvaart. We hebben veel tijd doorgebracht met tekenen, over een hele grote wereldkaart rennen en dingen bekijken. Rond 14.30 waren we het allebei wel zat en zijn we weer naar huis gegaan. We waren rond 15.30 thuis en daar hebben we nog wat spelletjes gedaan en als laatste heb ik nog even de tv ingezet, had ik nog even tiid om te relaxen, haha! De dag is omgevlogen en eerlijk gezegd ben ik best trots op mezelf dat ik het zonder problemen heb volgehouden.

Dinsdag was de dag van het dieptepunt. Het was een hele saaie dag en ik ben de hele dag eigenlijk triest geweest. Ik ben wel even naar Greenwich park geweest en dat was wel fijn, maar ik wilde op dat moment heel graag naar huis. Ik heb uiteindelijk Penny gebeld om te vragen of ze wat eerder naar huis kon komen en heb 's avonds een goed gesprek met haar gehad. Ze had er gelukkig veel begrip voor en kwam gelijk met allerlei ideeën om mezelf bezig te houden. Ik ben zelf ook vastbesloten vol te houden, want ik ga dit niet zomaar opgeven omdat het toevallig even moeilijk is. Ik heb die avond ook een soort bucketlist gemaakt van allerlei dingen die ik nog wil doen voordat ik wegga in juli. Dat zijn er tot nu toe 21, dus ik heb nog wel behoorlijk wat te doen!

Woensdag was ik vastbesloten die dag een fijne dag te hebben en nadat ik Lucas had weggebracht ben ik op de bus gestapt (iets compleet nieuws voor mij, ik houd niet zo van bussen) naar het Horniman museum, een van de dingen op mijn bucketlist. Het Horniman museum is een collectie van opgezette dieren, muziekinstrumenten en nog veel meer en ik heb mijn ogen uitgekeken bij de muziekinstrumenten, ontzettend veel verschillende fluiten, klavieren en trompetten! Ik heb ook nog even rondgelopen in de tuin, op zich was er niet zoveel bijzonders aan, maar het was een leuk uitje en voor het eerst in 3 dagen voelde ik me weer een beetje normaal. Op de terugweg heb ik bij de bieb nog even wat rondgesnuffeld en daarna lekker gerelaxt. Ook de middag met Lucas ging goed, hij was een stuk liever voor me dan de andere dagen, waarschijnlijk omdat hij die dagen ook weer moest wennen aan de routine.

Donderdag was schoonmaakdag, en na een ochtend van heftige regenbuien scheen 's middags de zon. Ik heb met Lucas lekker in de tuin gevoetbald en later op de middag hebben we even met opa en oma geskypt. Lucas vond dat heel leuk, maar voor mij was het ook fijn om ze weer even te zien!

Vrijdag was het een mooie dag, dus ik ben nadat ik Lucas had weggebracht gelijk op de trein gestapt. Ik heb lekker een rondje gelopen rond de highlights en heb even lekker rondgeneust bij John Lewis. Daarna ben ik weer naar huis gegaan en heb nog even een film gekeken. De middag vloog om en toen was het lekker weekend!

Zaterdag was mijn rustig-aandag, ik ben eerst een nieuwe broek wezen kopen (eentje zonder gaten :)) en 's middags was het tijd voor paardrijden. Het was weer erg fijn, ook al heb ik nu weer spierpijn, en de rest van de tijd heb ik lekker gelezen en geluierd. Een echte zaterdag dus! 's Avonds moest ik babysitten, want Penny en David gingen naar de film. Ik hoefde niet veel te doen, want ze gingen pas na bedtijd weg, dus dat was lekker.

Zondag had ik afgesproken met Bianca, we hebben eerst lekker bijgekletst en toen zijn we nog even naar het park geweest. Het was heerlijk zonnig, dus we hebben heerlijk kunnen wandelen. 's Avonds ben ik weer naar de kerk geweest (ik kan het blijven zeggen: als je een keer in Londen bent, ga alsjeblieft naar st. Martin want het is de moeite waard) en daarna weer lekker naar huis gegaan.

Nu is het dan weer maandag, de start van een nieuwe week. De volgende reis naar huis (in maart) is alweer geboekt en nu is het aftellen totdat mijn ouders weer komen over 5 weken! Ik zag vanmorgen trouwens al allerlei paasdingen liggen in de supermarkt, je kunt er blijkbaar niet vroeg genoeg bij zijn, haha!

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Thea Bouwman

Ha Sifra, eindelijk een bericht van mij. Tja, ik ben niet zo bijdehand en had bij jouw weblog mijn emailadres niet ingevuld. Ik kon je dus niet meer vinden. Maar dank zijn mama Emmy is het contact hersteld en krijg ik nu steeds een berichtje als jij aan je weblog hebt gewerkt.
Leuk dat jij regelmatig naar St Martin's gaat. Toen ik zo oud was als jij heb ik in die kerk op mijn knieën gelegen om daar een zgn. Brass Rubbing te maken. Die heb ik nog steeds en regelmatig hang ik 'm op. Kan je eens voor mij nagaan of dat nog steeds mogelijk is?? Waarschijnlijk bezoek je dan ook de gezellige koffiecorner in de catacomben van de kerk. Hey Sifra, tot gauw en houd je goed! Slim idee trouwens om zo'n bucketlist te maken!! Dág

Marianne Bas

Ha Sifra,

Wat leuk om je verhaal te lezen. Ik sprak vanmorgen je moeder na de kerkdienst en ze vroeg of ik het leuk vind om jouw weblog doorgemaild te krijgen.
Met de kerst ben ik je net misgelopen, omdat ik met het gezin van Annemieke voorin de kerk belandde. Ik heb je helaas ook niet meer kunnen spreken.
Maar via je ouders heb ik wel het een en ander gehoord. Nou ze zijn super trots op je, hoe jij in je nieuwe " gezin" je weg hebt weten te vinden. En dan in Londen. Geweldig lijkt me dat, met al die prachtige kerken en andere imposante gebouwen en parken. En zeker als je goed Engels spreekt.
En wat fijn dat je het met de kinderen zo goed kan vinden.
Natuurlijk zal het niet altijd meevallen, zeker als je net thuis bent geweest in Nederland. Maar je kunt nu weer gaan aftellen, naar het moment als je ouders weer komen.
Sifra heel veel succes bij al je plannen, die je nog wil gaan doen en een gezellige tijd met de kinderen.

Lieve groet,
Marianne Bas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active