sifravdrhee.reismee.nl

En weer door!

Hoi allemaal!

Het zit er weer op en terwijl ik dit schrijf zit in de eurostar richting st. Pancras. Alles is tot nu toe goed gegaan en hoewel ik het afscheid weer moeilijk vond heb ik erg veel zin om weer naar huis te gaan. Ja inderdaad, naar huis: ik ben Londen echt als mijn thuis gaan zien. Het is dan ook zeker niet de plek (Nederland) die ik ga missen, maar mijn familie en vrienden natuurlijk wel. Het zal weer minstens 12 weken duren voordat ik weer naar huis kom, maar dat is niet erg want mijn ouders komen tussendoor nog een keer op bezoek.

Genoeg hierover, door naar het overzicht van de afgelopen 2 weken!

Maandag 21 december ben ik keurig op tijd aangekomen op station Dordrecht, ook al was het even rennen voor de intercity die ik op Brussel moest hebben (in België zijn de borden echt heel onduidelijk). Papa en mama en Daniël stonden me op te wachten. We zijn naar huis gegaan en thuis hebben we lekker erwtensoep gegeten (lang geleden!). Later kwam Mirjam ook nog even met Mirthe op bezoek en het was natuurlijk heel leuk om zus en nichtje weer te zien! Mirthe was uiteraard een stuk groter dan een paar manden geleden, en ze moest me ook heel lang aankijken voordat ze ging lachen. Ze moest dus even graven, maar ze kende me nog wel :) Het was best raar om weer thuis te zijn maar niet zo raar als ik verwacht had.Het went weer heel snel om full time Nederlands te praten.

Dinsdag was mijn eerste gelegenheid om weer even auto te rijden, ik had namelijk een afspraak bij te tandarts (moet ook gebeuren :P) en ik kan gelukkig melden dat het autorijden prima ging, ik was het helemaal niet verleerd!

Woensdag had ik eerst een afspraak met de kapper en 's avonds heb ik afgesproken met een vriendin en het weer ouderwets gezellig :)

Donderdag heb ik eerst met Eline Rotterdam onveilig gemaakt en 's avonds heb ik gezellig met mijn oude koortje de kerstnachtdienst meegezongen.

Vrijdag was het dan Kerst! Ik ben natuurlijk eerst met mijn ouders naar de kerstdienst geweest en daarna heb ik eigenlijk niet zoveel meer uitgevoerd.

Zaterdag was het eerste familiedagje, we hebben eerst een wandeling gemaakt met oom en tante, nicht, opa, Daniel en mijn ouders en daarna hebben we een stamppotfestijn gehouden. Was leuk om weer even Hollandse pot te eten!

Zondag heb ik lekker uitgeslapen en geluierd.

Maandag was een dag waarnaar ik lang had uitgekeken, want we gingen met het hele gezin naar de dierentuin! Het klinkt misschien een beetje raar dat ik daar zo enthousiast over ben, maar ik heb daar hele goede herinneringen aan en dierentuinen zijn gewoon leuk! Ik heb ook mooie foto's kunnen maken, ik zal er een paar op deze blog zetten.

Dinsdag ben ik met Mirjam naar Dordrecht gegaan om lekker even te winkelen bij onder andere de Primark. 'S avonds zijn we met het hele gezin uiteten geweest, het was wederom erg gezellig.

Woensdagochtend ben eerst samen met mama naar mijn oma geweest om even bij te kletsen, daarna hebben we nog wat boodschapjes gedaan en aan het eind van de middag ben ik naar Kimberley gegaan. Het was erg leuk en we hebben het alweer over een volgende citytrip gehad :)

Donderdag realiseerde ik me dat de tijd wel erg snel gegaan was, ik had nog maar twee hele dagen voordat ik weer naar huis moest. Overdag hebben we geheel volgens traditie oliebollen gebakken en aan het eind van de middag kwamen de Labooys (met wie we al 9 jaar oud&nieuw vieren). We hebben samen het jaar doorgenomen waarbij ik tot de conclusie kwam dat 2015 een zeer bijzonder jaar is geweest. Het was het jaar waarin ik mijn eerste droom heb waargemaakt en iets heb gedaan wat ik nooit eerder durfde: ik heb een sprong in het diepe genomen, zonder dat ik zeker wist of wat ik ging doen goed zou uitpakken. Het heeft beter uitgepakt dan ik ooit heb durven hopen, ik heb letterlijk een tweede familie in het buitenland gevonden. Ik heb geen moment spijt gehad en ik realiseer me maar al te goed dat dit een heel belangrijk stukje van mijn leven is. Goed, genoeg sentimenteel geluld, verder met het laatste stukje.

Donderdag hebben we dus het nieuwe jaar ingeluid en lekker naar het vuurwerk gekeken.

Vrijdag hebben we eerst uitgeslapen (nouja, het viel best mee, ik was om 10.00 beneden) en daarna hebben we gewandeld in de mist met een fel zonnetje, een heerlijke manier om je dag (en jaar!) te beginnen. Daarna hebben we de gebruikelijke nieuwjaarsbezoekjes gebracht en heb ik eigenlijk alle familie die ik verwacht had te zien allemaal gezien. 'S avonds heb ik mijn koffer weer gepakt (ik snap het echt niet, hij is weer net zo zwaar als op de heenweg, terwijl er een heleboel cadeautjes uit zijn) en mentaal afscheid genomen van het huis.

Vandaag, zaterdag, was het dan zover: ik moest toch echt weer op de trein stappen, mijn familie achterlaten en terug naar mijn verantwoordelijkheden als au-pair. Begrijp me niet verkeerd, het is niet zo dat ik er geen zin in heb, maar het blijft moeilijk om afscheid te nemen, niet wetende wanneer je weer terugkomt. Gelukkig komen mijn ouders over niet al te lange tijd weer op bezoek (en als je de komende tijd nog een keer in Londen bent, kom dan vooral even langs!) en dat is een fijn vooruitzicht. De komende week begint best wel full on, maandag hoeft Lucas nog niet naar school, dus ik moet heel de dag op hem passen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er best zenuwachtig voor ben, maar ik heb ook al genoeg plannen. Eerst maar eens thuis zien te komen! Ik kom ook nog eens thuis in een leeg huis, want het gezin is nog bij de grootouders in Norwich, maar dat is opzich ook wel fijn want dan heb ik niet gelijk zo'n drukte om me heen. Ik ga vanavond gelijk maar lekker uitpakken en morgen ben ik van plan om even de stad in te gaan, dan zie ik gelijk weer waar ik het voor doe :)

Fijne avond allemaal en tot volgende week!

Sifra

Ps . Op de datum moet je niet letten, om de een of andere reden kent mijn tablet het getal 2016 niet

Reacties

Reacties

Piets

Lieve Sifra,
Nou, dat was het dan, hè. Goede reis, een hele fijne tijd toegewenst. Je redt het wel. Ik vind je een echte flinkerd.
Koester de herinneringen van deze vakantie.

Lgr. Piets.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active