sifravdrhee.reismee.nl

Vakantie!

Hoi allemaal!

Deze week een overzicht vanaf een andere plek dan normaal, in plaats van de woonkamer zit ik nu in de eurostar naar Brussel waar ik over een tijdje zal overstappen op de internationale trein naar richting Amsterdam, als alles goed gaat kom ik om 16.40 op Dordrecht centraal aan! Ik heb heel erg lang naar deze dag uitgekeken, maar ik was er ook zenuwachtig voor. De reis naar het treinstation was namelijk een uitdaging: ik moest namelijk tijdens de ochtendspits met een grote koffer en een rugzak in zowel de trein als de metro. Het viel gelukkig mee, ik had de trein richting London Cannon Street en die is een stuk rustiger (we stonden normaal en niet als sardientjes in een blikje) en de metro was heel rustig, want ik stapte om 9.00 in en dan is de ergste spits al voorbij. Op St. Pancras international aangekomen heb ik eerst even wat gegeten, daarna ben ik richting inchecken gegaan. Dat ging eigenlijk hetzelfde als bij een vliegtuig. Ik zit op dit moment te wachten totdat we gaan vertrekken.

Maar goed, genoeg over vandaag, door naar het overzicht.

Maandag kwam veel te snel voor mijn gevoel, ik had nog wel een dagje weekend gewild. Maar goed, het werk wachtte en eigenlijk was het een hele gewone dag. Ik ben samen met Lucas begonnen aan het aftellen tot de vakantie :)

Dinsdag moest David vroeg naar zijn werk, dus ik moest allebei de kids wegbrengen. Ik had Lucas al voorbereid, want hij vindt het niet leuk als hij niet al mijn aandacht heeft. Het was een uitdaging, want ze waren allebei een beetje chagrijnig en Lucas gaat altijd extra vervelend doen als Lois erbij is, maar ik heb ze allebei op tijd gebracht waar ze moesten zijn, dus ik heb mijn werk gedaan :) Die middag hadden Lucas hun Christmas performance op school en nursery, dus ik ben daar samen met Penny heen geweest (David kon niet vroeg weg van werk). Het was erg leuk en de kinderen deden het heel goed.

Woensdag heb ik een inpaklijst gemaakt, het is voor mij een beetje deel van de voorpret. Verder ben ik gezellig met Bianca wezen schaatsen bij Somerset House. Ik ben niet gevallen en het was erg leuk ik kon zelfs zonder jas schaatsen, want het was gewoon warm met 16 graden!

Donderdag heb ik een huishoudelijk dagje gehad, ik heb mijn verdieping schoongemaakt en al de kleding gewassen die ik mee moest nemen. Ook moest ik die ochtend weer allebei de kids wegbrengen, het ging een stuk beter dan eerder die week dus dat was fijn :)

Vrijdag was het dan eindelijk de laatste schooldag van Lucas, ik heb om de vakantie in te luiden pannenkoeken gebakken en die vielen erg in de smaak!

Zaterdag heb ik 's ochtends eerst het grootste deel ingepakt en daarna ben ik met Biamca naar Liberty geweest, een groot warenhuis (ja alweer ja). Zowel de winkel zelf als de dingen die er verkocht werden waren erg mooi, ook wordt er meer aparte kleding verkocht, niet je standaard H&M zeg maar. Daarna hebben we nog even geluncht in Green Park, waarna we langs Buckingham palace naar de horse guards gelopen zijn. Daar zijn we nog even in het museumpje geweest, totdat we er vriendelijk aan herinnerd werden dat we ervoor moesten betalen (oops) dus we zijn weer naar buiten gegaan, haha!

Die avond heb ik verder ingepakt en lekker gerelaxt.

Zondag ben ik thuisgebleven, ik heb eerst heerlijk uitgeslapen en daarna de allerlaatste dingen ingepakt. 's Middags kwamen Angela en Richard, zij blijven hier met de kerst. Angela heeft mijn favoriete Britse gerecht gemaakt: fish pie. Het was wederom fantastisch en daarna ben ik vroeg naar bed gegaan omdat de volgende de wekker vroeg ging.

En dan zit ik nu in de trein in een niet-zo-erge window seat (ik zit precies naast dat kleine stukje muur, just my luck, haha) maar ik heb lekker niemand naast me!

Tot over een tijdje in Nederland!

Sifra

Reacties

Reacties

Piets

Ha, die Sifra, Inmiddels ben je thuis!
Moe, maar voldaan, denk ik!
Is de reis verder goed gegaan?
Tot ziens! Geniet van elke minuut.
Lgr. Piets

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active