sifravdrhee.reismee.nl

Nog één weekje...

Hoi allemaal!

Hier weer een weekoverzicht van de afgelopen week!

Maandag was het dan weer een gewone werkdag na alle feestelijkheden. De grootouders en Ruth gingen weer terug naar huis en ik miste ze gelijk al. Gelukkig komen ze over nirt al te lange tijd weer! Ik heb die dag eigenlijk niet zoveel uitgevoerd, ik heb lekker op de bank een film gekeken. Toen Lucas uit school kwam, wilde hij gelijk gaan spelen met al zijn nieuwe speelgoed. Hij had zoveel nieuws gekregen dat hij eigenlijk niet wist waar hij moest beginnen, haha! We hebben allerlei spelletjes gedaan en met zijn nieuwe playmobil gespeeld en ik had het idee dat ik dat leuker vond dan hij...

Dindsdag heb ik mezelf de deur uit gesleept om inkopen te doen, want ik wilde wat dingen meenemen voor als ik straks naar huis ga. Ik weet het, het is nog een beetje vroeg maar het is voor mij onderdeel van de voorpret, dus waarom ook niet :) Verder heb ik nog een beetje gestudeerd, want ik moet behoorlijk wat muziektheorie in mijn hoofd stampen voor mijn toelatingsexamen muziektherapie in maart of april. Ik begin er maar op tijd mee, dan zit er ni de t zoveel druk achter.

Woensdag was een dag waarnaar ik uitgekeken had, want ik ging lekker een ochtendje Londen in. Ik ben naar John Lewis geweest om wat kerstcadeautjes te kopen en me te vergapen aan alle mooie (kerst)dingen. Daarna ben ik nog even naar Regent's park geweest en toen moest ik al weer naar huis om op tijd voor Lucas te zijn. Het was die dag heel mooi weer, een bijna strakblauwe lucht met zon. Ik heb door alle grijze dagen hier wel de zon beter geleerd te waarderen. Het is trouwens niet zo regenachtig als iedereen denkt, tot nu toe heb ik minder regen gehad dan jullie in Nederland!

Donderdagochtend verliep iets anders dan normaal, want Lucas moest weer naar de dermatoloog. Penny ging met hem mee en zou hem daarna naar school brengen, dus ik hoefde die ochtend niet zoveel te doen. Ik stond wel op stand-by, want er kwam iemand om een plan te maken voor een gedeeltelijke inrichting van de tuin. Ik moest dan bijspringen als Lucas vervelend werd, maar hij gedroeg zich prima dus ik heb ook daarvoor niets hoeven doen. Ik heb daarna alvast een paklijst gemaakt en gepland hoe ik het zal doen met de was in de laatste week (ik heb nog meer respect voor je wasschema gekregen mam!) en heb verder mijn verdieping schoongemaakt en opgeruimd. Het weer is hier de afgelopen 2 weken niet zo mooi geweest, dus ik ben ook een stuk minder naar het park geweest, haha!

Vrijdag was ik eigenlijk uitgeput, dus ik heb bijna de hele middag op de bank gelegen. Ik had gepland om naar het winkelcentrum of het park te gaan, maar dat heb ik maar niet gedaan. Het was wel lekker, zo'n relaxt middagje.

Zaterdag was het weer zo'n typische fijne weekenddag. Ik ben eerst naar het park geweest, heb op de terugweg was boodschappen gehaald en ben toen snel weer naar huis gegaan. In het park zag ik allemaal sportgroepjes (zag er allemaal heel grappig uit, haha) en ik weet niet precies wat het is, maar er hangt hier nu al een soort kerstsfeer. Ik kan niet aangeven waar je die sfeer in voelt, maar hij is er wel en dat is fijn :) Penny en David waren die ochtend samen met de kids een kerstboom wezen kopen, het is echt een joekel van een boom. Daarna gingen ze naar een feestje en ik zou die avond alleen thuis zijn. Ik rook mijn kans om pizza te kunnen eten, dus ik was eigenlijk wel blij dat ze niet thuis waren... Die middag heb ik weer lekker paardgereden, mijn laatste keer voordat ik naar huis ga.

Zondag had ik met Bianca afgesproken, we zijn naar het Victoria&Albert museum geweest. Een heel leuk museum, ook al hebben we maar een klein deel gedaan. Het is vooral heel leuk als je van ouderwetse kleding houdt, maar er is ook een hele Aziatische afdeling. Bianca moest halverwege de middag weer naar huis, dus ik had nog een middagje alleen. Ik ben toen naar Regent's Park geweest en ben daarna naar Trafalgar Square gegaan om naar de Carol service in st.Martin-in-the-fields te gaan. Ik was wat vroeg, dus ik heb eerst nog wat foto's gemaakt. De dienst was weer erg mooi (als je in de gelegenheid bent, ga er een keer heen want het koor is echt super goed) en na een uur stond ik weer volledig relaxt en tevreden buiten. Ik heb toen nog even een sub gehaald en wilde toen op de trein naar huis stappen. Er was echter een probleem: het treinstation bleek dicht voor onderhoud en voor het dichstbijzijnde treinstation moest ik weer terug waar ik vandaan kwam. Daar had ik geen zin in, dus ik bekeek mijn opties. Toen zag ik dat het station Bank dichtbij was en laat daar nou een aansluiting voor de DLR zijn. Ik ben dus daar maar heen gegaan en op de DLR gestapt. Ik baalde best wel, want de DLR is een stuk langzamer dan alle andere openbare vervoersmiddelen (bus uitgezonderd, die moet je nooit nemen) dus ik moest de volgende 45 minuten doorbrengen in een veel te warme trein met veel teveel andere chagrijnige reizigers. Toen kwam het lichtpuntje in dit alles: ik bleek op een trein gestapt te zijn met een heel gemotiveerde en vrolijke conducteur die het als zijn persoonlijke missie zag om onze avond een beetje beter te maken. Hij maakte allerlei grapjes door de intercom en hing hele verhalen op tijdens het kaartjes controleren. Door hem stapte ik 45 minuten later een stuk vrolijker uit dan ik ingestapt was. Ik ben toen snel naar huis gelopen en thuis lekker gelijk naar mijn kamer gegaan.

Nu is het nog maar een week totdat ik 2 weken vakantie heb, ik kijk er heel erg naar uit en ik ben echt wel aan vakantie toe merk ik, haha! Ik heb ook veel zin in mijn treinreis naar huis, dat wordt nog een heel avontuur want ik moet eerst midden in de maandagochtendspits met mijn koffer in de trein naar st. Pancras international! Maar het komt vast goed :) Het zal dan waarschijnlijk in de trein zijn dat ik mijn volgende blog schrijf.

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Emmy

Ha ha Sifra, wat een leuk verhaal en leuke ervaringen weer. Dat wasschema van jou komt ook helemaal goed, ik heb er alle vertrouwen in;-) Geniet van deze week, volgende week om deze tijd ben je al lekker onderweg. Ik zie er naar uit....

Emmy

wat een mooie jurken in het museum, je zult er vast van genoten hebben en aan Jane Austen, Elisabeth en mr. Darcy gedacht hebben.

Piets Bakker.

Prachtige japonnen, joh. Ik moet er niet aan denken dat ik in zooooo'n hoepel zou moeten leven.
De Downtonplace-serie is net afgelopen op TV.
Een hele goede reis toegewenst.
Je ouders en alle bekenden zien er ook erg naar uit.
Lgr. Piets

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active