sifravdrhee.reismee.nl

Feest

Hoi allemaal!

Hier weer een klein weekoverzicht van de afgelopen week!

Deze week was eigenlijk heel gewoon. Penny en David hoefden niet weg voor hun werk, dus eigenlijk was het allemaal een beetje van hetzelfde. Het enige dat anders was was dat er een soort verkoudheidsvirus rondgaat waarvan je je heel slecht voelt, ik had het vorige week en Pennh en David kregen het allebei afgelopen week wat resulteerde in eerder naar huis komen. Ik heb Lois opgehaald van nursery toen Penny ziek was, ook wel weer eens leuk om te doen, haha!

Ik ben woensdag de city ingeweest, want ik had zin om even te winkelen. Ik ben dus naar Oxford Street gegaan om daar naar de grote H&M, de Forever 21 en de New Look te gaan. Ik heb niet echt iets gevonden behalve dan heel veel foute kersttruien en rendierenleggings, maar ik heb mezelf wel vermaakt. In de H&M was nog een onaangekondigde brandalarmtest, dus ik ben weer even goed wakker geschud (ik stond al bijna buiten toen ze zeiden dat het een test was...).

Dan snel verder naar het interessante deel: Lucas' verjaardag! Vrijdag begon de pret al een beetje, want toen kwamen opa, oma en Ruth (tante) aan. Ruth is meegeweest om Lucas op te halen en dat was gezellig. Ik heb thuis aangekomen niet zoveel meer hoeven doen, oma zorgde voor genoeg entertainment dus ik kon gewoon lekker theedrinken en kletsen. Het is best apart, maar deze kaant van hun familie voelt ook een beetje als mijn familie, het zijn zulke lieve, warme mensen. We hebben 's avonds gezellig met elkaar gegeten en verder besproken hoe we het de volgende dag zouden aanpakken. Ook hebben we de schoenen gezet, want ik kon sinterklaas toch niet helemaal ongemerkt voorbij laten gaan, haha! Zaterdagochtend kwamen de kids helemaal enthousiast vertellen dat ze snoep in hun schoen hadden gekregen :)

Zaterdag was Lucas zijn kinderfeestje. Heel het huis stond op zijn kop, want er moest opgeruimd, versierd en gekookt worden om alle gasten te kunnen ontvangen. Ik ben 's ochtends nog met Bianca naar Tate Modern geweest om de drukte te ontvluchten, haha! Toen ik thuiskwam waren alle voorbereidingen nog in volle gang. Ik heb natuurlijk meegeholpen en om 14.30 stonden de eerste mensen voor de deur. Ik was best verbaasd, want kinderfeestjes doen ze hier anders dan in Nederland: alle ouders blijven om gezellig te kletsen en ook alle broertjes en zusjes worden uitgenodigd. Verder wordt er niet zoveel gedaan, de kinderen spelen gewoon met elkaar en er is veel eten.

Zondag was de familiedag, Lucas was toen echt jarig. We hebben een traditionele Sunday Roast gegeten met aardappels, groente, rundvlees (soort rolladeachtig) en Yorkshire puddings. De rest van de dag heb ik lekker gerelaxt, ik had geen zin meer om naar buiten te gaan, haha!

Dat was het weer, iets korter dan normaal, maar ik moet Lucas uit school gaan halen dus ik heb geen tijd om meer te schrijven :)

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Piets Bakker

Lieve Sifra, 'k Vond het wel een leuke week voor je, hoor!
Goed om Engels te leren "babbelen" met zoveel visite.
Groet van Piets.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active