sifravdrhee.reismee.nl

Eekhoorntjes en... sneeuw?

Hoi allemaal!

Hier is weer een kort overzichtje van de afgelopen dagen!

De vorige keer was ik tot woensdagochtend gekomen. Die ochtend ging het eigenlijk prima met me, maar die middag nadat Lucas uit school was kreeg ik een kleine emotional meltdown. Waarschijnlijk was het de combinatie van het weggaan van papa en mama, de vreemde routine omdat Penny er niet was en het tekort aan slaap die maakte dat ik het liefste gewoon terug naar huis wilde. Ik had het eigenlijk niet aan zien komen en ik schrok er best wel van, totdat ik ergens las dat er voor mensen die langere tijd in het buitenland wonen na 2 maanden er altijd een soort dip is, want het nieuwe is er af en dan kunnen dingen best wel eens moeilijk aan voelen. Gelukkig ging het die avond weer beter en de dag erna kwam Penny alweer thuis, waardoor alles wat minder druk en vreemd werd en ik kan jullie mededelen dat ik nu weer helemaal lekker in m'n vel zit :)

Vrijdag had ik een soort vrije dag, want de avond ervoor vroeg Penny of het oké was als zij de volgende ochtend de kids weg zou brengen, ze wilde wel weer eens bij school kijken en tijd met de kinderen doorbrengen na 3 dagen van huis te zijn geweest. Ik vond dat helemaal prima, want dat betekende dat ik die ochtend niet vroeg hoefde op te staan! Ik heb dus heerlijk uitgeslapen en ik ben die dag de stad in geweest en heb lekker in m'n eentje heel John Lewis (een groot warenhuis) doorgelopen op zoek naar leuke dingen om straks mee naar huis te nemen. Ik kreeg toen ik bijna weer naar huis wilde gaan een berichtje van David dat hij zijn telefoonoplader op zijn werk had laten liggen en of ik hem op wilde halen en aangezien ik er maar een klein stukje vandaan was vond ik dat prima. Ik wist dat hij voor de overheid werkt, maar ik wist niet dat hij op een kantoor aan Whitehall werkt (dat is de hele bekende straat die van de Houses of Parliament langs de horse guards richting Trafalgar Square loopt). Ik kreeg dus even een mooi inkijkje in een gebouw waar je normaal niet in mag. Ik heb toen ik thuis was weer Lucas uit school opgehaald en voor de rest was het een rustige avond.

Zaterdag ben ik samen met Saranne het Grant museum of Zoology geweest, dit is het eerste museum dat ik geen aanrader vind. Het is eigenlijk een soort lab waar heel veel potten met allerlei beesten op sterk water staan en zelfs ik werd er een beetje naar van. We zijn er snel maar weer weggegaan. Van tevoren waren we nog naar Regent's park geweest, het was die dag heel mooi zonnig en zijn we omsingeld door 7 eekhoorns die om eten kwamen bedelen. We hadden niets bij ons, maar het was wel leuk om zoveel eekhoorntjes bij elkaar te zien, haha! Het was die dag ook bijzonder koud (zo'n 5 graden met een hele gure wind) dus we hebben de rest van de middag doorgebracht in de Costa. Ik moest vroeg naar huis, want Penny en David gingen naar een verjaardag dus ik moest babysitten. De oma van Penny's kant kwam die avond om te helpen en omdat ze de volgende dag al zou komen (zo zouden ze meer tijd samen hebben) en had ik dus eindelijk beide oma's ontmoet. Deze oma was een stuk minder gezellig dan de andere oma, maar ze heeft wel goed geholpen met babysitten dus ik was tevreden.

Ik heb zondagochtend eerst gezellig geskyped met Mirjam en daarna was het tijd om te gaan, want die dag ging ik samen met Bianca Oxford Street onveilig maken. We begonnen bij Selfridges (weer zo'n groot warenhuis) waar we ons hebben verbaasd over de prijzen van schoenen (duurste paar: £1010) en daarna zijn we doorgegaan naar Debenhams, een winkel die een stuk goedkoper en heel leuk is. Toen we over Oxford Street liepen, dachten we heel even dat we droomden, want opeens kwamen er grote sneeuwvlokken naar beneden. Wij natuurlijk helemaal enthousiast foto's maken, want het sneeuwt in Londen niet vaak, maar toen zagen we dat alle sneuwvlokken de zelfde vorm hadden en toen we 5 meter verder liepen, hield het opeens op met sneeuwen. Het bleek van een winkel te komen die de sneeuw als een soort winter/kerst stunt deed. Heel jammer natuurlijk, maar voor die 10 seconden dat we dachten dat het sneeuwde, waren we heel gelukkig :)

Die avond wilde ik naar evensong in de kerk bij mij in de buurt, dus ik ben wat vroeger naar huis gegaan dan normaal. Het zou om 18.30 beginnen, dus ik kwam keurig 5 minuutjes van tevoren aan bij de kerk, waren alle lichten uit en de deuren waren dicht... Bleek er alleen op de eerste zondag van de maand evensong te zijn! Dan maar volgende keer weer naar st. Martin-in-the-fields of naar Westminster abbey ofzo.

Dat was het dan weer, tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Thea Bouwman

Hey Sifra,
Wat goed te horen dat het OK met je is!! Vanmorgen zwom ik met je moeder in het zwembad van Papendrecht en ze vertelde in geuren en kleuren wat een kanjer je bent!
Een hartelijke groet vanuit Papendrecht en tot gauw!
Teha

Piets Bakker

Dag Sifra, Bedankt weer voor je epistel om op de hoogte te blijven. Nog een paar weekjes, joh......
In London "kunst"sneeuw.....Het heeft hier vannacht echt gevroren, maar het zet niet door. Leuk die eekhoorns.

Groetjes van Piets.

Thea Bouwman

Hey Sifra, ik heb nu ook ontdekt hoe ik je foto's kan bekijken. Super! Enne..Liberty is leuk hè?? Alleen het sfeertje al. Je moet alleen wel wat euri meenemen om er te kunnen shoppen. Dag!~

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active