sifravdrhee.reismee.nl

Een grote verrassing en weer bezoek!

Hoi allemaal!

Hier is dan weer een (iets meer dan een) weekoverzicht, iets later dan gepland, sorry! Ik zal het allemaal uitleggen :)

Afgelopen week was het de week dat ik hier nu twee maanden woon. Het is echt zo ontzettend snel gegaan en ik ben al grotendeels ingeburgerd: ik weet waar de beste winkels zijn, ik kan de school- , winkel- en treinroutes dromen en ik heb ook nog maar zelden moeite met de taal. Toch is er ook een stukje waarvan ik denk dat ik het nooit zal begrijpen. De laksheid van de mensen op straat, het feit dat mensen niet echt de moeite nemen om hun huis en tuin te onderhouden zoaks wij dat in Nederland doen en ook op het schoolplein voel ik me toch nog een vreemde eend in de bijt, maar waarschijnlijk komt dat doordat de andere mensen op het schoolplein minstens 15 jaar ouder zijn dan ik :). Dat ik waarschijnlijk nooit helemaal zal inburgeren is niet erg, dat betekent namelijk dat ik een eigen persoon ben en dat is grappig om me te realiseren. Anyway, over naar de gebeurtenissen van afgelopen week!

De eerste helft van de week verliep eigenlijk zoals altijd, behalve dat Penny een nacht weg was en ik dus mee moest helpen met het badritueel en koken. Dat ging allemaal prima, maar ik vond het toch grappig om te merken dat ik haar wel miste. Volgens mij is dat een goed teken, het laat zien dat ik onderdeel van het gezin ben denk ik.

Donderdag ging ik dan eindelijk naar de dokter voor de routine ckeck-up die je moet ondergaan om geregistreerd te kunnen worden. Volgens de Engelse gezondheidsstandaard ben ik in topconditie, dus dat was leuk om te horen! Die dag werkte David thuis en toen ik net Lucas zijn avondeten aan het klaarmaken was, zei hij dat er een groot pakket voor me gekomen was. Ik had niets online besteld, dus ik was verrast. Ik heb samen met Lucas de doos opengemaakt en het bleek uit Nederland te komen, van mijn lieve zus Mirjam! Het zat helemaal vol met sinterklaas snoepgoed (ik denk dat ik een voorraad heb tot januari, haha!), hagelslag, stroop en ze had een heleboel foto's gemaakt en afgedrukt van thuis! Het was echt een geweldige verrassing en het ultieme hoogtepunt van die dag. Ik kon zo ook mijn gastgezin een beetje laten zien waar ik woonde en wie mijn familie zijn, dat was echt heel leuk.

Vrijdag ben ik de hele dag op pad geweest, eerst heb ik met Saranne afgesproken om een beetje rond te lopen op oxford street, dat was gezellig, en 's avonds ging ik uit eten met papa en mama, want die waren die middag aangekomen in Londen! Het was heel leuk maar ook heel gek om ze na 2 maanden weer in het echt te zien. We hebben heerlijk gegeten in een van de pubs in Greenwich en ik heb gelijk weer een heleboel dingen meegekregen die ik toch wel miste van thuis (onder andere de kaasschaaf en wat kleding).

Zaterdag was ik al vroeg op pad, we hadden namelijk al om 10.00 afgesproken op Waterloo station. Na wat gezoek (dat station is groter dan ik dacht!) hebben we elkaar gevonden en zijn we op weg gegaan naar het British museum. Daarna zijn we doorgegaan naar de National Gallery, maar we zijn al snel weer weggegaan om Harrods te gaan bekijken. Het regende die dag met bakken uit de lucht, dus alle musea en binnen-bezienswaardigheden waren bomvol met toeristen, maar we hebben toch nog een leuke middag gehad. We hebben nog even uitgerust in het hotel waar papa en mama in verbleven en daarna zijn we weer op pad gegaan om het vuurwerk op de Thames te gaan bekijken. Het was die dag namelijk Lord Mayor's day, een feestdag met allerlei optochten en een afsluitend vuurwerk. Het zou om 17.15 beginnen, maar om 17.30 was er nog geen vuurwerk te bekennen. Het bleek afgelast te zijn uit respect voor de aanslagen in Parijs. We zijn toen maar naar Oxford street gegaan om naar de kerstverlichting te kijken. Het was echt erg mooi (ga met kerst naar Londen, echt een aanrader!) en we zijn nog even naar Selfridge geweest, het andere grote dure warenhuis van Londen. We zijn daarna terug gegaan naar Greenwich om fish en chips te eten bij dezelfde pub, mijn eerste keer fish en chips!

Zondag heb ik iets langer uitgeslapen, want we gingen die dag een rondje buurt doen. We begonnen in Greenwich park (gelukkig was het een stuk beter weer dan de dag ervoor) en we hebben daarna het maritiem museum en het royal naval college bekeken. Vooral het college is echt heel mooi, een aanrader als je in de buurt bent. Het heeft een kapel (eigenlijk bewoon een full size kerk) en een grote hal met mooi schilderingen op de muren en de plafonds. Ook de gebouwen zelf zijn mooi om te zien, met allerlei zuilen en mooie binnenplaatsen. Ik heb papa en mama daarna mijn huis laten zien en later die middag zijn we richting Trafalgar Square gereisd om de evensong in st. Martin-in-the-fields mee te maken. Het was een mooie dienst met een heel goed koor. Short and sweet, ongeveer de helft korter dan de mis op zondagochtend.

Maandag was de dag dat papa en mama weer naar huis gingen, maar voordat ze naar de trein gingen hebben we de st. Paul's Cathedral nog van binnen bekeken. Helaas mochten we geen foto's van de binnenkant maken, maar we hebben wel mooie uitzichtfoto's vanaf de top kunnen maken :). Binnen is echt heel mooi, vooral de mozaïeken op de plafonds zijn echt de moeite waard om te bekijken! We moesten daarna helaas weer afscheid nemen, want ik moest terug om Lucas van school te halen. Ik was blij dat het een gewone werkdag was, want het ook lege gevoel was minder omdat ik wat afleiding had.

Gisteren kwam het echter drie keer zo hard terug. Mijn dag begon al niet zo goed omdat ik die nacht niet goed geslapen had. Ik moest Lucas en Lois samen wegbrengen en ze zijn heel lief, maar het is echt een uitdaging om de controle te houden als ze samen zijn, want dan luisteren ze een stuk minder goed. Toen ik vermoeid thuiskwam bleek dat de wasmachine het weer had begeven ( niet verwonderlijk, de dag daarvoor had ik een vol pakje zakdoekjes in de trommel gevonden nadat ik een was had gedraaid, grrr) en toen wilde ik wel hde leuke graag weer even thuis zijn, waar ik niet alles hoef te doen en waar alles gewoon werkt. Het voelde alsof al het werk als een soort golf op me afkwam. Ik ben maar gewoon op de bank gaan liggen en later ging het wel weer, maar dat was wel even een dieptepunt.

Nu gaat alles weer prima, het was vanochtend heerlijk zonnig weer, dus ik ben lekker naar het park geweest en ik heb wat geshopt, ik heb een soort Xenos gevonden, het is echt een super leuk winkeltje, en ik ben weer helemaal happy!

Zo, dat was het dan weer, nu begint het aftellen tot de kerstdagen want dan kom ik voor twee weekjes naar huis!

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Emmy

Het was geweldig jou, je stad en (werk)omgeving te zien.Wat een bruisende stad, the place to be! Ik snap helemaal dat jij je daar thuis voelt. Fijn om even bij je te zijn. Leuk, short and sweet, 't was erg mooi.

Art

Het was zelfs voor mij saai, toen we thuis kwamen. In Dordt regende het geen kip op straat en wel 10 auto's gezien op weg naar huis. Wat was Londen leuk, en natuurlijk ook om jou te zien in je eigen omgeving !!!
Over nog geen 5 weken weer bij ons. Geniet van je tijd in de UK..... liefs

Piets Bakker

Dag Sifra, Vanmiddag even bij je ouders op de koffie geweest en mooie verhalen gehoord en foto's bekeken van hun bezoek aan jou. Fijne dagen hebben jullie gehad met elkaar en ik kan best begrijpen dat je dan even in mineur bent als ze weer vertrokken zijn. Vooral als het dan allemaal even niet mee zit. Gelukkig eindigt je bericht weer in majeur!! Sterkte. Lieve groet van Piets.

oma

fijn Sifra dat je ouders geweest zijn je moeder is dinsdag even geweest vertellen hoe alles is geweest en foto"s kijken geweldig hoor .tot over een poosje
liefs van oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active