sifravdrhee.reismee.nl

Still going strong

Hoi allemaal!

Hier volgt weer een klein overzichtje van de afgelopen week. Deze week was de eerste week na halfterm, dus het was weer even aanpoten voor zowel de kids als voor mij!

Ik had me voorbereid op een ware strijd maandagochtend, want het is best begrijpelijk als een kind na een week vakantie niet zoveel zin heeft om terug naar school te gaan en weer aan het werk te moeten, maar het viel alles mee. Lucas was zelfs makkelijker dan voor de vakantie, dus we kwamen weer keurig op tijd bij school aan. Die middag heb ik nhttig besteed, ik heb me laten registreren bij de dokter en ik heb bij de plaatselijke muziekwinkel eindelijk een stage piano gevonden die betaalbaar is en de aanslag van een piano heeft! Ik had al bijna de moed opgegeven, want online kon ik maar geen goede stage piano vinden voor een normale prijs, maar ik had dus toch nog geluk. Ik besloot dat ik hem later in de week zou kopen. Die middag heb ik samen met Lucas aan zijn Me Book gewerkt, een soort werkboek waarin de kinderen over zichzelf vertellen door tekeningen, foto's en oefeningen met schrijven en rekenen. We hebben foto's ingeplakt van de musea waar hij in de vakantie was geweest en een tekening gemaakt van de appeltaart die we samen gemaakt hebben, erg gezellig om te doen!

Dinsdag en woensdag heb ik eigenlijk niet veel gedaan, want het heeft heel de dag geregend. Erg saai dus, maar ook wel eens lekker om heel de dag te lezen!

Donderdag werd ik wakker met kiespijn. Die avond ervoor had ik wel een beetje last gehad, maar ik dacht dat dat gewoon de pijn van mijn doorkomende verstandskies was. Donderdag wist ik wel zeker dat dit iets anders was, want ik kon amper mijn mond open krijgen. Penny was pas geleden naar de tandarts geweest en had een lijstje liggen van praktijken in de buurt, dus ik heb een afspraak gemaakt voor diezelfde middag. Wat bezorgd ging ik er heen, want ik was bang dat ik gelijk doorgestuurd zou worden naar de kaakchirurg, maar gelukkig viel het alles mee: het bleek een kleine ook ontsteking te zijn en ik heb antibiotica meegekregen. Inmiddels ben ik 2 dagen pijn- en pijnstillervrij, dus het werkt heel goed!

Vrijdag heb ik weer niet zoveel gedaan, maar zaterdag heb ik dan eindelijk de piano gekocht. Ik heb hem samen met Lucas uitgepakt (die was afgeleid zodra hij zag dat er bubbelplastic in de doos zat, haha!) en natuurlijk gelijk uitgeprobeerd. Hij speelt prima en ik vind het toch wel heel fijn om weer te kunnen spelen, ik had het toch wel gemist! Die avond moest ik oppassen, want Penny en David gingen uit eten. Ik moest de kids op bed leggen, en het leek eerst alsof het een ramp ging worden, want zodra Penny en David aanstalten maakten om weg te gaan, raakte Lucas totaal overstuur. Gelukkig heb ik hem weten te kalmeren met de belofte dat hij wat tv mocht kijken en eigenlijk ging de rest van de avond heel goed, ze zijn niet uit bed gekomen.

Zondag had ik met Bianca afgesproken om naar de kerstverlichting op Oxford street te gaan kijken. Dat is een heel event hier, vanaf 5 november is Oxford street versierd en later in de maand volgen er nog 6 straten waaronder Covent Garden met een enorme kerstboom. Ik was van tevoren nog even naar de millenium bridge geweest, een loopbrug over de Thames, omdat je een mooi uitzicht hebt op de st. Paul's en het was 3 jaar geleden dat ik daar voor het laatst geweest was. Toen Bianca er ook was (ale metro's van de northern line opnhaar stukje reden niet door een seinstoring, het leek de ns wel) zijn we eerst naar oxford street gegaan om boodschapjes te halen die we nog moesten hebben en om naar de lichtjes te kijken. Het was heel mooi en echt een aanrader als je van kerstsfeer houdt! We zijn daarna naar Victoria gegaan om mijn order bij de hema op te halen, want ik heb sinterklaasdingen ingeslagen voor het feestje van Lucas (hij is op 6 december jarig, viert zijn feestje op 5 december en Penny en ik bedachten dat het wel leuk was om er een sinterklaastintje aan te geven) dus met een tas vol kruidnoten, marsepein, taaitaai en chocolademunten liep ik weer naar buiten. We hebben de avond afgesloten bij mc donald's bij gebrek aan een betaalbare pub en tevreden ben ik weer naar huis gegaan.

Dat was het weer, volgende week een nieuwe blog met daarin mijn ouders die volgend weekend gezellig langskomen!

In de tussentijd, voor de mensen die een costa tot hun beschikking hebben (die hebben jullie toch wel in Nederland?), probeer eens de tiramisu latte of de caramel fudge hot chocolate van het kerstmenu, zeer aan te raden!

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Els

Leuk verhaal weer! Veel plezier met je ouders komend weekend!!

Piets Bakker

Weer zo'n gezellige brief. Zijn er ook Engelse Sinterklaasliedjes, zoiets als bij ons?

Lgr. van Piets.

Piets Bakker

Hoe kan ik het vergeten: Mooie dagen met je ouders gewenst! Geweldig toch dat ze komen?
Gr. Piets

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active