sifravdrhee.reismee.nl

Peace and quietness...

Hoi allemaal!

Afgelopen week was het een hele aparte week voor mij. Hier volgt dus weer een overzicht van die vreemde week.

Maandag begon de dag zoals alle andere dagen, 6.30 opstaan en 7.30 beneden zijn. Toch voelde het echt als het begin van de vakantie, want Penny was thuis (die had die dag vrijgenomen) en opa en oma waren er natuurlijk. Ik ging met Penny mee om Lois naar nursery te brengen, want ik zou de volgende twee dagen de drop-off en pick-up doen om alvast te "oefenen" voor wanneer ik volledig voor beide kids ga zorgen. Het ging allemaal prima en om 8.10 stonden we weer buiten. Penny ging naar Tate Modern, dat doet ze als ze ontspanning nodig heeft, en ik ben terug naar huis gegaan om te horen wat het plan was voor de rest van de dag. Opa en oma zouden Lucas mee naar het museum nemen, dus ik was vrij tot aan teatime voor Lucas. Het was die dag echt prachtig weer, dus ik heb lekker gewandeld en gezeten in Greenwich park. Toen ik die middag weer thuiskwam rond 14.00 was ik verbaasd te ontdekken dat Lucas nog steeds in pyjama zat. Oma legde uit dat hij gewoon lekker een dag thuis wilde zijn dus dat ze hem maar niet hadden gedwongen om naar het museum te gaan. Die avond nadat ik Lois had opgehaald had Penny de vuurkorf aangestoken zodat de kids marshmellows konden roosteren. Toen voelde het wel echt aan als vakantie!

Dinsdag gingen opa en oma wel met Lucas naar het museum en ik heb de hele dag lekker films gekeken. Ik merkte eigenlijk toen pas hoe erg ik toe was aan vakantie. Het lijkt allemaal wel makkelijk en relaxt werk, maar ook al heb ik tussendoor vrij, met kinderen werken is best intensief: als je met ze bezig bent, moet je je ook volledig inzetten.

Woensdag was dan de dag waarop de raarheid begon: 's ochtends was alles nog normaal, maar na de lunch zouden opa en oma met de kids vertrekken naar hun huis, waar ze de rest van de week zouden doorbrengen. David zou donderdag komen en Penny vrijdagochtend. Ik was dus de rest van de week alleen! Ik heb die middag pannenkoeken gebakken voor de lunch en ze waren erg onder de indruk van mijn bakkunsten :) ik miste wel de stroop! Die middag was dus de eerste middag dat ik alleen was, en het was wel heel vreemd. Het huis leek gelijk drie keer zo groot en alles was zo stil! Nu ben ik natuurlijk ook alleen als Lucas naar school is, maar dat is toch anders omdat overal wel kleren en speelgoed liggen en nu was dat allemaal opgeruimd en ingepakt. Wel ook heel fijn hoor, even geen lawaai om me heen.

Donderdag heb ik geprobeerd uit te slapen (dat lukt dus niet meer als je 7 weken lang op dezelfde tijd opstaat, haha!) en uiteindelijk ben ik maar om 9 uur de deur uit gegaan, want ik had afgesproken met een andere au-pair die ook vrij was die week om naar de national gallery te gaan. We hadden pas om 11.30 afgesproken, dus ik heb besloten dat ik mijn dag goed zou beginnen met een krantje in Regent's Park (mijn favoriete park in het centrum). Ik had er alleen geen rekening mee gehouden dat het Brits weer was, oftewel een bijzonder koude wind en miezerregen, dus ik heb het na een kwartier maar opgegeven. Ik besloot toen maar om mezelf te trakteren op een rondje highlights van Londen. Ik stapte uit bij metrostation embankment, waar ik gelijk toen ik op straatniveau kwam uitzicht had op de London Eye en de Big Ben. Ik ben toen langs river Thames gelopen en na een mooie blik op de Houses of Parliament, Big Ben en Westminster Abbey ben ik een van de meest officiële straten van Londen ingeslagen, Whitehall. Ik kwam langs de horseguards, twee mannetjes op paarden die de hele dag stilstaan (die ruik je eerder dan dat je ze ziet), allerlei officiële overheidsgebouwen en uiteindelijk kwam ik dan uit bij hèt plein van Londen, Trafalgar Square. Het is niet te missen : het begint bij de enorme zuil, het gaat verder met twee enorme (bronzen?) leeuwen en het eindigt met een grote fontein. Erg leuk om een keer te zien. Daarachter zat de National Gallery, dus samen met de andere au-pair ben ik naar binnen gegaan. Het eerste dat me opviel was hoe mooi het gebouw zelf is. Alleen al daarom is dit museum een aanrader! Mooie koepels, plafonds en decoraties en de aankleding van de hallen deed mij denken aan het Rijksmuseum. We waren ook verrast om te zien dat er een paar schilderijen van Van Gogh hingen en er een heleboel schilderijen van Rembrandt hingen, overal verspreid door het museum. De concentratie Nederlandse schilders was sowieso aardig hoog, dus dat was wel leuk. Voor de rest was het wel interessant, maar minder leuk dan het British Museum, omdat het alleen maar schilderijen zijn. En die word je op een gegeven moment toch zat! Na het museum zijn we naar de Subway en de Starbucks geweest en toen we even in een mini-parkje zaten (embankment gardens) werd dat parkje opeens overspoeld door mannen en vrouwen in pak. Na wat rondvragen bleek het om een evacuatie te gaan van het personeel van pwc. In dat gebouw werken ongeveer 5000 mensen, dus het was op z'n zachtst gezegd best wel druk :) We zijn maar naar het dichtstbijzijnde metrostation gevlucht en uitgestapt bij Notting Hill gate. Mocht die naam je bekend voorkomen, dat klopt, want dat is de titel (en dus ook de locatie) van een toch wel hele goede film: Notting Hill. De travelbook shop hebben we niet gevonden, maar het wijkje opzich is al het bekijken waard. Het is namelijk een van de rijkste buurten van Londen en dat kun je goed zien aan de huizen en de auto's die ervoor geparkeerd staan. Voordat we gingen eten zijn we nog naar Kensington Gardens geweest, dat is het achterste stuk van Hyde park waar het paleis staat waarin Princess Diana na de scheiding van Charles gewoond heeft, Kensington Palace. Een mooi stukje Londen dat ik nog niet had gezien! Kensington Palace wordt omringd door ambassades, enorme villa's waar de sjeiks van onder andere Brunei, Iran en Pakistan een gedeelte van het jaar verblijven. Ook een aanrader om een keer te bezoeken!

Vrijdags was ik dan helemaal alleen, Penny was er donderdagavond nog, maar ze was vrijdagochtend vroeg weggegaan. Ik heb wederom geprobeerd uit te slapen (en wederom gefaald, haha!) en lekker de krant gelezen. 's Middags kwam Saranne, we gingen een pompoen snijden voor Halloween. Ik moet zeggen dat het resultaat me niet tegenviel, want het is toch een stuk moeilijker dan ik dacht. We hebben in ieder geval veel lol gehad in het proces :). Voor het avondeten heb ik voor de eerste keer lasagne gemaakt volgens mama's recept en ik moet zeggen dat ik behoorlijk trots ben op het resultaat! En dan was die avond de eerste avond dat ik alleen in dat grote huis was... ik ben nog nooit een nacht helemaal alleen geweest, dus het was een beetje vreemd, maar alles is natuurlijk gewoon goed gegaan. Alleen was het een beetje jammer dat er zich twee schreeuwende vossen onder mijn raam bevonden, maar ik leef nog :)

Zaterdag was een relaxt dagje, eerst ben ik samen met Bianca naar de Tower Bridge geweest, ik was er nog nooit op geweest, dus dat was erg leuk. Later zijn we nog naar st. Paul's cathedral geweest en toen was het voor mij alweer tijd om te gaan, want ik ging weer paardrijden die middag! En wat was het lekker om thuis te komen in een stil huis! Ik heb die middag lekker bankgehangen en tijdig alle deuren op slot gedaan zodat er geen trick-or-treaters konden aanbellen (er zit geen bel aan de buitenkant van de porch), er was natuurlijk geen snoep in huis en ik had niet zoveel zin om elke keer de deur open te doen, dus ik heb lekker een film gekeken.

Zondag was een mooie, mistige dag, dus ik ben weer naar Greenwich park gegaan om een boek te lezen. Toen ik 's middags thuiskwam was de family nog njet thuis, maar ik werd gelijk bedolven onder knuffels van Lois toen ze thuiskwamen. Het was wel weer fijn om de kids weer te zien en ik ben weer helemaal klaar voor de rest van de term!

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Piets Bakker

Lieve Sifra, Hier een recept voor Pompoensoep:
1.Schil en halveer een pompoen; zaden en draden verwijderen en in blokjes snijden.
2. Twee uien, 2 t.knoflook en een geschild pepertje snijden.
3. Alles fruiten met olie in een pan.
4. Voeg 800 ml. kippenbouillon toe (van een tablet) en laat 15 min. zachtjes koken.
5. Met staafmixer egaal maken en 1 bekertje crême fraiche toevoegen.
Eet smakelijk met je vriendin in een stil uurtje en weer een fijne week toegewenst. Doei!doei!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active