sifravdrhee.reismee.nl

De eerste bezoeker

Hoi allemaal!

Hier weer even een update vanuit Londen. Deze week was een week waarnaar ik lang heb uitgekeken, want mijn broer Daniël kwam op bezoek!

De eerste helft van de week heb ik niet erg veel gedaan, ik heb wat rondgewandeld en een voor mij nieuw park bezocht. Ook heb ik gepoogd me te registreren bij de huisartsenpraktijk, maar dat is nog niet gelukt omdat ik mijn proof of address niet bij me had. Dat papiertje heb je echt voor alles nodig!

Het bezoekje van Daniël begon iets eerder dan gepland. Hij zou om 19.00 landen op Stansted en ik dacht dat hij de bus zou nemen naar het centrum van Londen. Daar doe je normaal ongeveer 2 uur over, dus hij zou die nacht in een hostel doorbrengen. Later bleek dat hij de trein had genomen die twee keer zo snel is, dus uiteindelijk had hij gewoon gelijk naar mij toe kunnen komen. Om half negen kreeg ik een berichtje van Daniël dat hij bij geen enkel hostel terecht kon. Ik gelijk in de stress natuurlijk, je kent me :) Ik heb toen maar de eerstvolgende trein naar mijn station opgezocht en aan hem doorgegeven, zodat hij toch naar mij kon komen. Ik wilde het plan uitleggen aan Penny en David, maar die lagen al op bed, dus ik ben om 21.30 het huis uitgeslopen gewapend met een zaklamp (donker zeg, die achtertuin!) om broerlief bij het station op te halen. Daar aangekomen was er niemand te bekennen en Daniëls mobiel was leeg (handig weer :P) maar gelukkig had hij al een barretje gevonden waar hij kon opladen en mij net op tijd opbelde voordat ik een zenuwinzinking kreeg. We zijn toen snel naar huis gelopen en onze strategie om zo stil mogelijk de trap op te komen heeft blijkbaar gewerkt, want de volgende ochtend zeiden Penny en David dat ze niets gehoord hadden.

Die donderdag begon de dag gewoon als altijd, ik bracht Lucas op tijd naar school en hielp om Lois op tijd de deur uit te krijgen. Daarna heb ik Daniël de omgeving laten zien, we zijn naar Greenwich Park geweest en zijn toen over Blackheath teruggelopen. Het was eigenlijk heel gek (en ook heel leuk) om een famlielid zo dichtbij te hebben na een maand weinig contact te hebben gehad en het was dan ook heel tof om hem te laten zien hoe ik woonde en hoe mijn dag eruit ziet. Die middag ging ik zoals altijd Lucas uit school haalde en ik had hem de dagen er b oor al verteld dat er iemand op bezoek kwam. Ik was best benieuwd hoe Lucas zou reageren, want over het algemeen kan hij niet heel goed tegen veranderingen. Het ging gelukkig prima en na 5 minuten vertelde hij Daniël over al zijn piratendingen. Ook de ontmoeting met Penny en David was leuk en Lois was verrassend genoeg niet eens verlegen!

Vrijdag was dan de laatste schooldag voor Lucas voordat halfterm (herfstvakantie) ging beginnen en ik had hem beloofd dat we een appeltaart zouden gaan bakken omdat opa en oma weer kwamen op zondag. Die dag ben ik met Daniël het centrum van Londen ingegaan, we zijn begonnen bij covent garden en bij een heerlijke kop chocomel bij Nero (de hot chocolate milano is echt aan te raden) zijn we doorgelopen naar trafalgar square. Daar was alles in het teken van het American football. We hadden niet heel veel tijd dus we zijn snel doorgelopen naar westminster station via Downing street. We zijn toen op de metro gestapt naar knightsbridge, want Daniël was nog nooit naar Harrods geweest! Na ons verbaasd te hebben over de prijzen van serviesstukken en messenblokken, hebben we nog even een rondje gemaakt door hyde park en toen was het alweer tijd om naar huis te gaan. Lucas heeft weer prima geholpen die middag met het maken van de appeltaart en die was alweer een stuk beter dan de vorige keer.

Zaterdag hadden we dan eindelijk de hele dag om Londen in te gaan. Het was niet zulk mooi weer, dus we hebben besloten om naar het British Museum te gaan. Eerst hebben we nog even Hamleys bezocht, het speelgoedwalhalla van Londen, en we hebben 4 uur doorgebracht met het kijken naar allerlei beelden, schilderingen en voorwerpen. Een hele leuke middag dus! We wilden gaan eten bij de Nederlandse pub in Chinatown, maar om een of andere reden was Leicester Square volledig overstroomd door toeristen, dus daar was geen plek meer. We zijn uiteindelijk in de mc donalds beland...

Zondag ging Daniël dan alweer naar huis. Om 11 uur heb ik hem uitgezwaaid vanaf het treinstation en ik ben daarna maar ee beetje gaan wandelen in het park. Het is heel gek: zolang ik mijn vrienden en familie niet spreek of zie gaat het prima, maar als ik weer afscheid van ze moet nemen nadat ik ze wel gezien of gesproken heb, is dat extra moeilijk. Ik heb die zondag voor de eerste keer echt heimwee gehad, niet naar huis, maar naar mijn familie en vrienden. Gelukkig kwamen de oma en opa al redelijk snel en die maken met hun gezelligheid veel goed.

Nu is het maandag en gaat het weer prima met me. Het was vandaag heerlijk weer, dus ik heb de ochtend doorgbracht in Greenwich Park. Opa en oma zorgen voor Lucas, dus ik heb ook een beetje vakantie. Heerlijk, daar was ik toch wel aan toe!

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Piets Bakker

Hi Sifra, Wat een spannend verhaal, zeg. In het donker op zoek naar je broer. Leuk van alles bekeken en Londen in.
'k Begrijp best dat het stil voor je was toen hij weer weg was. Wel een goede klik met de kids, hè.
Alle foto's weer bekeken van British Museum.
Een mooie week toegewenst. Lgr. Piets

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active