sifravdrhee.reismee.nl

Mijn dagroutine

Hoi allemaal!

Hier weer even een teken van leven uit Londen. Ik realiseerde me van het weekend dat jullie waarschijnlijk geen idee hebben hoe een doorsnee dag eruit ziet voor mij en wanneer ik wel en niet werk. Daarom zal ik even uitleggen hoe het zit!

Elke dag gaat om 6.30 de wekker. Dan douche ik en zorg ik dat ik klaar ben, want om 7.30 moet ik beneden zijn om mijn werkdag te beginnen. Dan is Lucas meestal al wakker en zit hij voor de tv (hij heeft dan al gegeten en hij moet s ochtends altijd even alleen zijn), Lois is dan meestal net begonnen aan haar cereal. Ik help dan mee om Lois door te laten eten en zit bij haar aan tafel terwijl David wat klusjes doet. Als Lois klaar is met eten, zorg ik dat ze aangekleed is als David beneden komt (altijd een race tegen de klok). Om ongeveer 7.50 gaan David en Lois de deur uit. Dan laat ik Lucas meestal nog even tv kijken terwijl ik opruim en schoonmaak en dan spelen we nog even tot 8.30. Dan is het tijd om aan te kleden, tanden te poetsen, haar te kammen en naar school te gaan. Om 8.55 komen we dan bij school aan.

Op de terugweg naar huis doe ik wat boodschapjes bij de buurtsuper en als ik weer thuiskom is het voor mij tijd om te ontbijten. Dan kan ik tenminste in alle rust mijn toast eten, haha! Daarna draai ik meestal een wasje en ruim ik wat op. Officieel heb ik vrije tijd van 9.00 tot 15.00, dus meestal ga ik dan naar het park (als het mooi weer is) of ik ga het centrum van Lewisham in om wat te shoppen. Ik ben ook wel eens naar het centrum van Londen geweest, maar eigenlijk is het net te kort om relaxt te kunnen zijn.

Om 15.00 is het tijd voor mij om naar school te gaan om Lucas op te halen. Thuis aangekomen is het tijd voor wat snacks (meestal bestaande uit brood en fruit) en dan hebben we tot 17.00 om te spelen. Om 17.00 is het teatime voor Lucas, oftewel tijd voor avondeten. Ik kook dan iets simpels en zit bij hem terwijl hij eet. Eer dat we klaar zijn met teatime is het meestal 17.30 of later, dus dan kan hij nog even spelen totdat Penny met Lois thuiskomt om 18.00-18.15. Dan laat Penny het bad vollopen en volgt het badritueel. Vanaf dan stopt mijn werk en kan ik lekker relaxen terwijl David kookt (hij komt meestal om 18.30 thuis). Om 19.30 liggen de kinderen op bed en eten wij ons avondeten. Na nog wat tv kijken is het al snel bedtijd, want zo'n dag is vermoeiender dan je zou denken!

Dat was dan de dagroutine, over naar wat ik heb meegemaakt deze week :)

Maandag was een fijne dag, want de wasmachine werd (eindelijk!) gemaakt. Ik heb gelijk daarna twee enorme ladingen was gedraaid, haha! Voor de rest heb ik die dag niet veel gedaan, aangezien de reparateur midden in mijn vrije tijd kwam en de rest van de tijd is dan net te kort om iets te gaan doen.

Dinsdag ben ik naar het park geweest, ja alweer, om mijn boek uit te lezen en wat te wandelen. De herfstkleuren zijn nu toch echt wel op hun mooist, overal zie je rood en geel! Woensdag had ik afgesproken met een Nederlandse au pair om te gaan lunchen. We wilden eerst bij een restaurantje gaan eten dat alleen maar natuurlijke producten gebruikt, maar nadat we geschrokken waren van de prijzen, zijn we toch maar poffertjes gaan eten bij het pannekoekenhuis waar ik al eerder over heb geschreven. Met echte Nederlandse stroop, yes! :)

Donderdag moest ik naar het centrum van Lewisham om wat boodschapjes te doen en toen heb ik maar gelijk wat nieuwe boeken gehaald. Ik kwam ook een Engelse vertaling van Het Diner van Herman Koch tegen, dat is dan toch wel even apart, haha!

Vrijdag heb ik mijn verdieping schoongemaakt met de provisorische stofzuiger, de kop is gebroken, dus je moet die vastmaken met een touw (Engeland, het land van de vervallenheid...) maar het werkt en daar gaat het om. Ik heb deze week al een paar keer een vos in de tuin gezien. Vossen zijn hier rijkelijk aanwezig, aangezien ze prima kunnen leven van het afval en er door de parken genoeg groen is om zich schuil te kunnen houden. Eerst was het een heel bijzonder gezicht, maar ik moet toegeven dat ik er nu al aan gewend ben...

Zaterdag was dan eindelijk mijn vrije dag. Ik had er lang naar uitgekeken, want de week was best intensief qua zorg voor Lucas. Ik ben lekker vroeg vertrokken (9.45) en ik heb 1,5 in Greenwich park gelopen. Ik heb weer een nieuw stukje ontdekt, er is een bloementuin, een heel oude holle eik, overblijfselen van Romeinse tempels en er schijnt ook een hertenkamp te zijn. Dat hertenkamp moet ik nog vinden (het park is groot) maar de andere dingen zijn erg mooi. 's Middags heb ik weer lekker paardgereden, dus dat was een lekker rustig dagje.

Op zondag had ik weer afgesproken met Bianca, deze keer zijn we naar Brick Lane geweest. Brick lane staat bekend om de markt en de Indiase curry's. We hebben helaas geen curry gegeten, maar er waren wel veel leuke dingen te zien. Na nog een kort bezoekje aan de Hema ben ik om 15.00 weer op de trein gestapt en de rest vande middag heb ik lekker films gekeken en geluierd. Toen ik beneden kwam, was het al bijna tijd voor het badritueel, maar Lois kwam aan met een tekening die ze had gemaakt. Ze had haar familie getekend. En drie keer raden wie er bij stond: ja hoor, ze had mij er ook bijgetekend! Ik smolt echt helemaal, heel erg lief! Dat geeft denk ik ook wel weer dat ik nu echt wel een band heb opgebouwd met de kinderen. Lucas en Lois zijn volledig op hun gemak bij mij en als ze me even niet hebben gezien word ik helemaal platgeknuffeld. Ik had echt nooit durven hopen dat ik zo'n goede band zou krijgen met mijn hostkids, maar het is toch gelukt! En dat maakt het alleen maar makkelijker om het hier gelukkig te zijn.

Dit was hem dan weer, de wekelijkse update. Ik hoop dat jullie het een beetje interessant vonden en tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

oma

zo meisje jij bent "s morgens vroeg bezig ,maar dan heb je ook veel uren datje niets hoeft ik geniet nog steeds van je en weet nu meer van je belevenissen dan toen je nog thuis woonde liefs en tot volgende week

Els

Leuk om te lezen Sifra en heerlijk gevoel dat de kids je lief vinden. Veel plezier en ga zo door! Groetjes Els

Piets Bakker

Je schrijft zo levendig, Sifra! Mooie dagindeling, joh! Wat leuk dat je er voor de kids helemaal bijhoort.
Was je klein of groot getekend?
Mooie dagen met Daniël.

Lieve groet van Piets

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active