sifravdrhee.reismee.nl

De eerste week

Hoi allemaal!

Zo, de eerste week zit er op! Het is zo snel gegaan en eigenlijk lijkt het alsof ik hier al maanden ben. Elke keer kom ik er weer achter dat ik geen betere familie had kunnen uitkiezen: de mensen zijn allemaal zo aardig en open, ik word overal bij betrokken en ze willen vanalles over mij en Nederland weten. Ik voel me dan ook helemaal thuis!

Ik heb besloten dat ik ga proberen een wekelijks overzicht te maken, dus hier het eerste overzicht!

Vorige week zaterdag kwam rond 9.00 aan en werd ik door David (hostdad) opgehaald bij het vliegveld. Toen we aankwamen bij het huis ontmoette ik Penny (hostmum) en de kinderen, Lucas en Lois. Ik werd warm ontvangen met een slinger die ze voor mij gemaakt hadden met tekeningen van de kinderen en na een kop thee werd ik rondgeleid. Het viel me gelijk op hoe enorm groot het huis is: er zijn 5 slaapkamers, 3 badkamers, een enorme woonkeuken, een woonkamer, een speelkamer, een serre en een grote voor- en achtertuin. Ik heb een hele eigen verdieping, de zolder, met badkamer die ik alleen hoef te delen als er gasten zijn.

We hebben die dag niet zoveel gedaan aangezien ik behoorlijk moe was, we zijn alleen even naar een van de 5 (!) parken in de buurt geweest. De zondag begon lekker rustig, Penny was met de kids naar de gym en ik heb lekker uitgeslapen. 's Middags zijn we naar een soort gezinsfestival geweest, maar ik ben eerder naar huis gegaan omdat ik me niet zo goed voelde. Thuis heb ik lekker mijn koffers uitgepakt en mijn kamer geordend zoals ik het wilde hebben.

Op de maandag begon dan echt het werk, Lucas is 4 en moet dus naar school en aan mij de taak om hem op tijd de deur uit te krijgen. David brengt Lois altijd naar nursery op weg naar zijn werk en ik had die ochtend het eigenlijk heel makkelijk, want Lucas had zijn ontbijt al op en was al aangekleed. Penny had me zaterdags al de weg naar school gewezen, dus we zijn zonder problemen op tijd bij school aangekomen. Later die ochtend kwamen Angela en Richard, de ouders van David, om te helpen bij het oppassen omdat Lucas nog korte dagen naar school gaat. Later gaat hij wel full time naar school, als hij gewend is, maar maandag had hij school tot 11.30. De grootouders zijn echt hele lieve mensen en ik werd gelijk al geprezen toen ik vertelde dat ik de waterkoker ontkalkt had en de wasmachine schoongemaakt had. Zij haalden Lucas op en ik zijn lunch gekookt en hij heeft goed gegeten, hoewel Penny me verteld had dat Lucas niet zo'n goede eter is. De rest van de tijd heb ik een beetje met Lucas gespeeld totdat Penny om 18.00 thuis kwam.

Dinsdag begon eigenlijk weer hetzelfde, behalve dat ik toen ik naar buiten keek opeens 2 eekhoorntjes en 3 parkieten op het voederstandaard zag zitten. Dat schijnt hier heel normaal te zijn, de parkieten zijn ooit ontsnapt en zijn in de jaren daarna sterk vermeerderd en uitgebreid over Londen en de eekhoorntjes zijn gewoon een plaag omdat ze eten vinden in de afvalbakken en zich sterk hebben uitgebreid. Op deze dag heb ik trouwens ook pianolessen geregeld, dus ik kan straks als Lucas full time naar school gaat pianolessen gaan volgen!

Op woensdag ging Lucas voor het eerst tot 12.30 naar school en zou hij zijn lunch op school krijgen. Hij maakt zich best wel snel druk en hij was die ochtend dan ook duidelijk stiller dan anders. Toen hij weer thuiskwam was hij wel weer zoals hij normaal is, dus het is hem blijkbaar enorm meegevallen. Ik heb die middag even wat boodschapjes gedaan in Lewisham shopping centre en het is echt een fijn centrum. Er zitten heel veel grote ketens zoals Sainsbury's (supermarkt), H&M, New Look, Costa, Boots (drogist), Marks en Spencer en op de weg ernaartoe zit een Tesco express. Ik moet ook een Engelse bankrekening hebben om makkelijker te kunnen betalen en geen last te hebben van de wisselkoers, dus ben ik naar Lloyd's gegaan om een bankrekening te openen. Ik wist niet dat dat zo moeilijk was! Ik heb uiteindelijk een afspraak kunnen maken voor de 30ste, maar tot die tijd loop ik dus met cash op zak...

Donderdag was weer een schooldag en het verbaast me hoe snel de tijd gaat als je in een routine zit. De dag vloog echt om en deze keer heb ik zelf gekookt en eerder gegeten dan de rest van de familie (de grootouders en ouders eten pas als de kinderen naar bed zijn, rond 20.00) want ik had een skype gesprek gepland staan met papa en mama! Het was heel leuk om ze even te spreken, maar het is ook heel raar omdat je elkaar normaal elke dag ziet en spreekt en nu hadik geen idee wat zij de hele week gedaan hadden. Ik ben wel blij dat ik het eerste skype gesprek had uitgesteld tot later in de week, want ik merkte dat skypen het wel moeilijker maakt om me thuis te voelen, omdat ik mensen juist erger mis als ik ze gesproken heb dan als ik ze niet spreek.

Vrijdag was een leuke dag, want David's zus Ruth kwam langs voor een weekend. Penny en David gingen dat weekend naar een bruiloft in Cambridge en Ruth kwam helpen met oppassen. Zaterdag gingen de grootouders en Ruth met de kinderen naar het museum (er is een heel leuk maritiem museum in de buurt) en ik had afgesproken met Patricia, een Oostenrijkse au-pair, om het centrum van Londen in te gaan. Na een leuke middag vol Oxford street en M&M's world kwam ik uitgeput thuis en viel ik middenin een driftbui van Lucas. Lucas is erg gevoelig en als er teveel mensen in de buurt zijn of dingen gaan niet zoals hij had gedacht, kan hij een behoorlijke driftbui krijgen en stuurt hij iedereen de kamer uit. Als ik straks alleen met hem ben, zal ik nog behoorlijk streng moeten zijn, want hij kan erg overheersend en soms zelfs gemeen zijn. Waarschijnlijk komt het wel goed, want hij is heel lief als je een op een met hem praat en speelt. Die avond at ik mee met de volwassenen en heb ik het eerste traditionele Britse gerecht geproefd: fish pie. Het is echt mijn nieuwe favoriet geworden en ik zal het ook proberen zelf te gaan maken, hoewel ik niet denk dat ik het net zo goed kan als Angela :) De familie keek me ook heel raar aan toen ik vertelde dat de hollandse keuken eigenlijk geen pie kent, zij stoppen namelijk werkelijk alles in een pie.

Zondag was het vroeg op, want we gingen naar de kerk! Penny en David zijn allebei christelijk opgegroeid, maar ze gaan zelf niet naar de kerk. David's vader is echter zelf dominee geweest en hij en Angela gaan nog altijd naar de kerk. Hier in de buurt zijn minstens 3 kerken, waaronder een baptistenkerk, een hervomde kerk en een anglicaanse kerk. Wij gingen zondag naar die laatste en ik vond het een hele belevenis. Na de kerk gingen we weer naar huis voor de traditionele Sunday lunch, een lunch bestaande uit een soort rollade, gepofte aardappels en groente. Penny en David waren rond 13.00 weer thuis en toen was het plan om te gaan zwemmen. Penny ging eerst met Lois naar de speeltuin en de rest zou naar het zwembad gaan om elkaar dan uiteindelijk daar te treffen. Het was voor mij de eerste keer in 2 jaar dat ik weer ging zwemmen, maar gelukkig kon ik het nog :) ? Lucas en Lois kunnen niet zwemmen en ik hebhet plan om zwemles voor Lucas te regelen aangezien hij het erg leuk vindt om naar het zwembad te gaan. Die avond had ik een Skype gesprek met Eline en dat was erg leuk :)

Dat was het eigenlijk voor deze week, maar ik heb nog wel een klein verzoekje: zou iemand mij een doos vlokken of vruchtenhagel kunnen opsturen? Na een week is hij al half leeg! ;)

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, ik ga proberen het elke week bij te houden!

Sifra

Reacties

Reacties

Dyreen

Siiiff!! Gaaaf!!! :D Zo tof dat je ook gelijk al pianolessen hebt geregeld!

Els

Nou Sifra leuk te lezen wat je allemaal meemaakt!
Je schrijft leuk! Tot volgende week!????????????

Yvo

Leuk om te lezen dat het goed bevalt en wat je allemaal meemaakt! Je hebt het druk zat als ik het zo lees :-)

Annabel

Hallo,
hoe is het daar verder gegaan met reizen enz.
Ik wil ook graag in zomer als au pair naar engeland!
ik kan de basis engels wel is dat niet erg?
leuke blog :) , het lijkt me wel moeilijk/wennen om zo in een gezin opgenomen te worden, heb je ook contact met ze voordat je daar heen gaat?

vriendelijke groet, Annabel

Fam Labooy

Ha Sifra: wat een geweldige eerste week! Goede start zeg!! Veel groeten van ons, uit IJsselmuiden!
Fam. Labooy

Piets Bakker

Lieve Sifra, Wat kan jij vertellen, zeg. Ik zie het zo voor me gebeuren. Heel fijn voor je (en voor ons) dat je het zo getroffen hebt. Wat een belevenissen, zeg. Ik vind dat je het geweldig doet. Overal ook al op afgestapt. Petje af!

Lieve groet van Piets Bakker.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active