sifravdrhee.reismee.nl

De allerlaatste!

Hoi allemaal!

Daar is ie dan, de allerlaatste blog. Het lijkt nog helemaal niet zo erg lang geleden dat ik hiermee begonnen ben, maar toch zijn er al 10,5 maanden voorbij. Hierbij een overzicht van de laatste week!

De eerste helft van de week was eigenlijk niet zo bijzonder, maar ik ben al wel vast begonnen met inpakken. En gelukkig maar, want toen ik maandag mijn koffer openmaakte om mijn vacuümzakken eruit te halen, zaten er geen vacuümzakken in... Ik ben waarschijnlijk met pasen vergeten die dingen weer mee terug naar Londen te nemen, beetje stom. Maar gelukkig heb ik bij de Poundland nieuwe weten te vinden, dus ik kon toch alvast beginnen met inpakken. En ik ben maar begonnen met de warme kleding, want afgelopen week is het ontzettend warm geweest! Eindelijk een beetje zomer, zeker wel fijn in mijn laatste week.

Dinsdag was eigenlijk een beetje hetzelfde als maandag, ik heb vooral veel weggegooid en opgeruimd. Het is verbazingwekkend hoeveel spullen ik in de afgelopen maanden heb verzameld, ook al heb ik bijna niks gekocht. Die avond was er weer gewoon sport, ook al was ik bijna niet gegaan omdat het zo warm was. Die middag heb ik dan ook maar besloten een watergevecht te houden met Lucas, dat was zeer succesvol, haha!

Woensdag begon het dan toch echt op te schieten en ben ik wat meer in gaan pakken. Toen ben ik ook achtergekomen dat het allemaal waarschijnlijk niet ging passen. Gelukkig ga ik deze keer eersteklas, dus ik mag meer spullen meenemen. Verder heb ik die dag afscheid genomen van Greenwich Park, een van mijn favoriete plekken dichtbij mijn huis. De bloementuin lag er prachtig bij en ik heb heerlijk 2 uur lang gelezen in het zonnetje. Die avond had ik een plotseling een etentje bij Rona, Steve en Miriam en dat was erg gezellig. Ze hebben een prachtige tuin en met het mooie weer konden we lekker buiten eten.

Donderdag was Lucas' laatste schooldag. Hij vond het eigenlijk helemaal niet zo leuk om niet meer naar school te gaan, maar hij had ook wel zin in de vakantie. Ik heb eerst voor het laatst gesport en daarna het alle andere dingen ingepakt. Daarna ben ik snel appels gaan schillen, want ik ging die middag samen met Lucas een appeltaart bakken. Hij was weer goed gelukt, dus dat was mooi. Ook heb ik weer naar traditie pannenkoeken gebakken omdat het de laatste schooldag voor de vakantie was. Het werd weer erg gewaardeerd :)

Vrijdag was het dan zover: mijn allerlaatste werkdag! Lucas had dus al vrij, we zijn naar de dierentuin geweest. Het was erg leuk en blijkbaar erg vermoeiend, want hij is op de terugweg naar huis in slaap gevallen en ik moest hem vanaf het station naar huis dragen... Ik heb hem daar maar voor de tv gezet en ben zelf de laatste dingen gaan voorbereiden. Die avond kwamen Rona, Steve en Miriam eten voor een soort afscheids diner. Penny had voor de gelegenheid een fish pie gemaakt, mijn favoriet en het was een hele gezellige avond. Het was ook wel moeilijk om te bedenken dat dit soort dingen niet meer voor gingen komen, maar inmiddels heeft de treurigheid voor het afscheic plaatsgemaakt voor zin in de reis en om gewoon weer thuis te zijn.

En vanochtend was het dan eindelijk zover, de dag van vertrek was aangebroken. Miriam had gisteren heel lief aangeboden om te helpen met spullen naar het station brengen, want uiteindelijk heb ik met een loeizware koffer en een extra tas in totaal 4 stukken bagage om mee te slepen. Het afscheid vanochtend was gelukkig niet dramatisch, er waren geen tranen en dat maakte alles een stuk makkelijker. Nu zit ik de trein, we zijn 20 minuten vertraagd en ik heb net een email gehad van Penny waarin ze vertelt dat de kids goed afgeleid werden door de cadeautjes die ik achtergelaten had. En ik ga natuurlijk snel terug om ze te bezoeken.

Nou, dat was het dan. Applausje voor jezelf als je alle blogs gelezen hebt, want het zijn er nogal veel. Ik vond het heel leuk om ze te schrijven en ik hoop de meerderheid van jullie vanavond te zien:)

Sifra

Update: Inmiddels ben ik alweer 2 dagen thuis en het bevalt me prima! Alles is weer bekend en vertrouwd, ook al is het geen "thuis" meer :)

Reacties

Reacties

Piets.

't Was gezellig zaterdagavond. Leuk je ontmoet te hebben.
Je ziet er heel goed en tevreden uit, vind ik.
Het is wel je laatste verslag van een mooi jaar,
maar nu weer op naar nieuwe belevingen in het volgende jaar.
Bedankt voor alle je leuke epistels. Lieve groet van Piets.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active