sifravdrhee.reismee.nl

Box Hill

Hoi allemaal!

Hier weer een blog vanuit een zonnig maar verwaaid Londen. De afgelopen week is er behoorlijk wat gebeurd, dus laat ik snel beginnen.

Maandag was een gewone dag, zoals altijd het schoonmaakritueeltje afgedraaid en verder lekker genikst. Het was wel behoorlijk slecht weer. Ik had eigenlijk een picknick op de planning staan, maar dat heb ik maar niet gedaan. Die avond voor de eerste keer dus weer koor, was weer erg gezellig!

Dinsdag heb ik dan die picknick gedaan, samen met Mathilde heb ik in Manor House gardens gezeten. Was weer een hele tijd geleden dat ik er geweest ben, de laatste keer was in januari, toen ik mezelf het huis uit probeerde te slepen. Inmiddels gaat het toch wel een heel stuk beter met me :) Die avond weer gesport, was ook weer fijn.

Woensdag was een dag die gevuld was met spanning, want ik was natuurlijk weer zenuwachtig voor donderdag. Verder was het een leuke dag, ik heb gezellig met Mathilde geluncht en later met Eeke koffie gedronken.

Donderdag was het dan eindelijk zover en ik was zenuwachtig voor meerdere dingen. Een daarvan was het feit dat ik Lucas de hele dag had, en dat kwam door reden 2: Het Referendum. Lucas' school wordt als stembureau gebruikt en blijkbaar moet dan heel de school dicht, dus Lucas was vrij die dag. Ik was zenuwachtig over het referendum omdat het de mensen hier heel erg heeft bezig gehouden. Voor mij verandert er op dit moment natuurlijk niets, dus daar kan ik me eerlijk gezegd ook niet druk over maken. Afijn, ik ben 's ochtends met Lucas naar Sea Life geweest, een groot aquarium vlakbij de London Eye. De reis ernaartoe was niet ideaal, dat kwam vanwege het noodweer dat we die nacht en ochtend hadden gehad. Wij namen de trein van 9.45 naar Charing Cross, maar die trein was die ochtend al om 7.30 vertrokken! De treinnzat dus nog vol met mensen die op tijd op hun werk probeerden te komen...Gelukkig had ik wel een zitplaats weten te bemachtigen. We waren het station nog niet uit of we stonden al stil en de machinist deelde mee dat alle seinen ermee gestopt waren en dat we niet verder konden. We hebben 10 minuten stilgestaan (inmiddels was de temperatuur zo'n 25 graden) maar wonder boven wonder werkten de seinen daarna weer, waardoor we toch langzaam door konden rijden. Uiteindelijk waren we om 10.50 in Sea Life. We hebben daar een leuke ochtend gehad, en na een korte speelsessie in de speeltuin van de London Eye zijn we richting het museum van de London Docklands gegaan. Ik vind het museum zelf niet zo interessant, maar Lucas vindt Mudlarks, het kindergedeelte, erg leuk. Om 16.15 vond ik het wel genoeg geweest en zijn we richting huis gegaan. We waren om 17.00 thuis en ik moet zeggen dat ik heel verbaasd ben dat Lucas het zo lang heeft volgehouden, hij heeft ook alles gelopen! Penny kon gelukkig met de laatste trein thuiskomen, dus ik werd tijdig verlost, haha! David had minder geluk, dus hij heeft besloten om naar de pub te gaan met collega's.

Vrijdag werd ik wakker in een triest huis. Iedereen hier (en bijna heel Londen) was erg teleurgesteld in de uitslag van het referendum. De kranten staan er vol mee (nog steeds) en er is alweer sprake van opnieuw stemmen. Ik heb er inmiddels wel een beetje genoeg van, zeker omdat iedereen het er altijd over heeft... De dag was verder redelijk normaal, ik ben gezellig met Mathilde naar Little venice geweest, waar ik samen met Kimberley precies een jaar eerder was. Toen ik die middag thuis was en het bijna tijd was om Lucas te halen, kreeg ik een telefoontje dat Lois opgehaald moest worden van nursery omdat ze diarree had. Dus ik had ze allebei die middag. Het is prima gegaan en het was ook fijn dat Ruth kwam om 18.00! Zij had het weekend een bruiloft in Greenwich en dan is het natuurlijk veel makkelijker om even bij ons te logeren :)

Zaterdag ben ik samen met Manon naar Richmond park geweest. Het was erg mooi en volgens mij was dat de enige plek in Londen waar het (bijna) niet geregend heeft, dus we hadden geluk! We hebben daarna eerst tevergeefs naar het leuke pizzarestaurantje op covent garden gezocht (ik wist niet meer waar het was, haha) en hebben we de dag maar bij Pizza Hut afgesloten :)

Zondag was een dag waarin ik een droom in vervulling heb laten gaan en weer een ding heb afgestreept van mijn bucket list: ik ben naar Box Hill geweest! Dit is de locatie waar de personages van Jane Austen's Emma hun zomerse picknick houden. Het was een prachtige dag en ik heb een stevige wandeling gemaakt. Er zaten steile klimmen, prachtige uitzichten, vreemde beesten en gladde paadjes bij. Ik was blij dat ik mijn bergschoenen aanhad! Op dit soort dagen baal ik er echt van dat ik al zo snel Engeland weer ga verlaten...

En nu begint er weer een nieuwe week. Hopelijk een 'normale' (als Lois niet weer naar huis komt met diarree, ik ben nog niet hersteld van de vorige 2 weken dat dat gebeurde) en nu is het nog maar een kleine 4 weken! Ik moet nu na gaan denken over cadeautjes, aandenkens, dingen die ik hier stop moet zetten en ik ben natuurlijk nog steeds bezig met het vinden van een kamer. Valt nog niet zo mee, er wordt afgehaakt zodra ik vertel dat ik nog in het buitenland woon :(

Maar goed, dat komt allemaal wel goed. Dit was het dan weer, ik zal eens even kijken of ik nog wat foto's kan plaatsen en tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Emmy

druk, druk, druk. Leuk om te lezen dat je nu tijd tekort komt. Geniet er nog even van. En die kamer dat komt best goed. En gewoon zo lang mogelijk wachten met vertellen dat je in buitenland bent. Een eigentijdse invulling, kunnen ze juist als positief waarderen? Succes met alles!

Piets

Het is hier in Ned. ook al Brexit wat de klok slaat.
Journaal, praatprogramma's enz. En Wilders wil een referendum over Nexit. Maar we blijven een goed landje, toch? Welkom weer over een week of vier.
Succes en sterkte met alle verdere dingen. Lgr. Piets

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active