sifravdrhee.reismee.nl

Weer even wennen

Hoi allemaal!

Nu eindelijk weer eens een blog op de normale tijd, haha! Ik heb het laatst dinsdagmiddag een blog geschreven toen ik in de trein naar Londen zat. Laat ik het maar weer oppakken waar ik gebleven was.

Na een heel goede en snelle reis waarin ik lekker alleen zat, kwam ik keurig op tijd op st. Pancras aan. Het enige minpuntje was dat ik met zon weggegaan was en ik tot de ontdekking kwam toen ik uit de tunnel kwam dat het hard onweerde en regende. Beetje jammer natuurlijk, maar goed. Vanaf Charing cross ben ik weer naar huis gegaan, waar ik aankwam voordat Lucas uit school zou komen (oma haalde hem op). Dat was wel lekker, kon ik even bijkomen en mijn tas uitpakken. Toen Lucas thuiskwam was hij heel enthousiast over wat hij allemaal op vakantie gedaan had en hoe hard de planten in de tuin gegroeid waren. Heel lief en leuk allemaal, maar ik was een beetje overweldigd, dus ik ben vrij snel maar wat klusjes boven gaan doen. Toen ik wat meer bijgekomen was, was het eigenlijk al bijna tijd voor Penny om terug te komen en het was leuk haar weer te zien. Iedereen was natuurlijk erg benieuwd naar hoe mijn auditie gegaan was, want we hadden er met z'n allen heel het jaar naar uit gekeken. Iedereen was erg enthousiast toen ik vertelde hoe het was gegaan, maar we wisten natuurlijk nog niet zeker. Ik ben die avond maar vroeg naar bed gegaan, want ik was toch wel behoorlijk moe en de volgende dak was het gelijk weer vol aan de bak!

Woensdag was weer een gewone werkdag en het viel me eigenlijk niet tegen om weer gelijk aan de slag te gaan. Het was wel een goede afleiding, want het blijft altijd moeilijk om weer hier alleen te zijn na veel met familir opgetrokken te hebben. Het viel me gelijk al op hoe erg de kinderen veranderd zijn tijdens de vakantie: Lois is overgestapt naar een bed en kleedt zichzelf inmiddels aan (scheelt een hoop stress voor mij :)) en Lucas is heel aardig en beleefd en rustig geworden. Heerlijk terugkomen dus! Ik ben die ochtend gewoon naar de sportschool geweest en ik had een picknick met Mathilde gepland staan, maar net toen we aan onze lunch begonnen waren werd ik gebeld door school: ik moest Lucas op komen halen, want hij had waterpokken. Nu had David me verteld dat allebei de kinderen behoorlijk veel muggenbulten hadden opgelopen, dus ik probeerde dat nog, maar de school was vastbesloten dat het waterpokken waren. Ik dus snel naar school en Lucas mee naar huis genomen, waar we zagen dat het echt geen waterpokken was, maar gewone muggenbulten. Gelukkig was Lucas niet heel veel eerder thuis, maar het was wel balen, vooral omdat de school had gezegd dat we bewijs moesten leveren dat het geen waterpokken was. Belachelijk natuurlijk. Die abond heb ik het voorgelegd aan Penny en David (die vonden het ook ontzettend stom) en hebben we afgesproken dat Penny een boze mail zou sturen met een bijlage van oma (zij is huisarts) erin. En dan maar hopen dat de school Lucas terug zou nemen...

Donderdag was dan de grote vraag of ik enige vrije tijd zou hebben die dag. Het was best sneu, want Lucas wilde ook echt graag naar school! We zijn gewoon gegaan en in de klas de juffen aangesproken, die hadden de mail gelezen en vonden het goed dat hij weer kwam. Wat een opluchting! Ik ben toen gewoon weer naar de sportschool gegaan en daarna heb ik lekker wat boodschapjes gedaan en daarna in de tuin gegeten. Het was eigenlijk de hele week mooi weer en goed warm met af en toe een stevige onweersbui. Een echte Engelse zomer dus :)

Vrijdag was dan alweer de laatste werkdag van de week en het voelde voor het eerst niet aan alsof ik niet meer kon, dat gevoel had ik namelijke de laatste weken. Ik ben de stad ingegaan zonder een idee te hebben of wat ik wilde gaan doen. Ik heb uiteindelijk Bianca gebeld, en we zijn samen naar Harrods geweest (was weer even geleden) en later nog naar de Debenhams, waar ik mijn eerste full English Breakfast heb gegeten (alleen dan als lunch, haha) want het moest er toch een keer van komen! Die middag hebben Lucas en ik weer lekker in de tuin gezeten en wat geknutseld enzo. En toen kreeg ik opeens een email die ik nog lang niet verwacht had... ik ben aangenomen bij de opleiding!!! Super blij natuurlijk en Penny en David waren ook heel blij. Die avond met papa en mama geskypt om het een beetje te vieren, aan de ene kant is het natuurlijk super leuk om het zo te doen, maar het is ook een beetje moeilijk, want thuis had ik het echt écht gevierd natuurlijk.

Zaterdagochtend begonnde dag zoals het hoort, met koffie. Deze keer bij de buurvrouw, die had ik al een tijdje niet meer gesproken. Zij was ook ontzettend blij toen ik de uitslag vertelde en ze had ook goed nieuws, want haar dochter Miriam met wie ik in januari veel heb opgetrokken, komt over 3 weken weer thuis! Heel fijn, want dan heb ik weer altijd iemand in de buurt waarmee ik iets kan gaan doen :) Die middag ben ik met Bianca wezen picknicken in Regent's park, in de rozentuin. Het is nu natuurlijk rozentijd, dus hij staat prachtig in bloei. Als je de komende tijd toevallig in Londen bent, ga naar Queen Mary's gardens! :) Die avond zou ik oppassen maar alles liep anders en toen ging het even mis. Vooral omdat ik zondag nog geen plannen had, voelde ik me even heel alleen. Gelukkig zijn daar dan de mensen van thuis om me op te fleuren!

Zondagochtend stond ik een beetje triest op, het regende en ik wist niet wat te doen. Ik had een berichtje op de au-pair facebook geplaatst met een oproepje om iets te gaan doen, maar niemand had nog gereageerd, dus het was allemaal even niet zo leuk. Ik deed het enige goede wat je in zo'n situatie kan doen, namelijk naar de buurvrouw gaan. Die is het inmiddels we lekker gewend dat ik zomaar voor de deur sta en die heeft gelukkig altijd tijd voor koffie, dus gelukkig heeft zij mee weer even op weten de beuren. Inmiddels had ik een berichtje gekregen op mijn oproepje van een Nederlandse au pair net buiten Londen, dus met haar ben ik gezellig naar Camden market geweest en zijn we nog even naar Regent's park geweest. En daar kwam de zon toch nog even door! Ik was dus weer helemaal happy en na de kerkdienst (die extra feestelijk was vanwege de verjaardag van Lizzie) ging ik vrolijk weer naar huis, waar ik gezellig geskypt heb met Kimberley. Ik heb inmiddels weer alle vertrouwen erin dat de komende 6 weken net zo leuk worden als de afgelopen 9 maanden zijn geweest :)

En nu is het dan weer maandag, ik heb net het hele huis weer opgeruimd en gestofzuigd en alles voelt weer een beetje normaal. Ik heb gelukkig genoeg te doen de komende tijd, zoals een kamer zoeken, een inpaklijst maken, bankzaken regelen, online shoppen bij ikea, enz enz enz. Het komt allemaal wel goed met mij! Verder ben ik ook van plan de laatste 3 dingen op mijn bucketlist te doen en nog wat steden te bezoeken nu het nog kan!

Maar goed, dat was het weer eventjes, volgende week weer een update waarin je waarschijnlijk gaat lezen dat ik hier helemaal nog niet weg wil, haha!

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Piets

Lieve Sifra, Van harte gefeliciteerd dat je aangenomen bent in Enschede. Wat een blijdschap voor je. Geen wonder dat je even een dipje kreeg. Ik wist het al van je ma en heb daar ook gefeliciteerd. Je zult eens zien hoe snel de tijd nu gaat. Je komt straks nog tijd tekort, denk ik. Geniet nog ff van alles. Lgr. Piets

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active