sifravdrhee.reismee.nl

vakantie en de grote test!

Hoi allemaal!

Er zijn weer bijna 2 weken voorbij sinds de laatste blog en inmiddels zit ik in de eurostar voor een kort weekendje thuis. De afgelopen weken is er weer best veel gebeurd, dus snel van start!

Ik ga deze keer niet per dag beschrijven wat er gebeurd is, dan wordt het allemaal wel heel lang. In het begin van de week 2 weken geleden (volg je het nog?) is er eigenlijk weinig gebeurd, dus dat sla ik lekker over :) Ik heb vooral opgeruimd en de eerste dingen al voorbereid voor het bezoek van pa en ma. Lucas en Lois gingen gewoon naar school en nursery zoals gewoonlijk. Het enige intensieve van die week is vrijdag, ik had namelijk Lois de hele dag omdat nursery dicht was die dag. We hebben eerst rustig gespeeld thuis, daarna zijn we naar Greenwich park geweest. Het enige wat je nodig hebt om Lois uren lang te vermaken is een schommel, en gelukkig heeft de speeltuin in Greenwich park er heel veel, dus we hebben een hele tijd geschommeld. Na een korte picknick hebben we nog wat eendjes gevoerd (Lois is helemaal gek op eenden) en daarna was alweer tijd om te gaan, want we gingen Lucas ophalen van school. Uit school kregen ze een ijsje en we zijn daarna richting Mountsfield park gegaan, waar ze allebei lekker gespeeld hebben.We zijn toen richting huis gegaan waar ik pannekoeken gebakken heb, een beetje traditie inmiddels voor de laatste dag voor de vakantie. Gelukkig kwam niet lang daarna Penny thuis, en had ik dus eindelijk rust, haha! Ik vond dat ik mijn vakantie wel verdiend had na zo'n drukke laatste dag.

Zaterdagochtend was het gezin al weg toen ik wakker werd, dus ik heb heerlijk alleen in alle rust ontbeten en ben toen snel begonnen met het opruimen/schoonmaken van het huis, zodat pa en ma in een net huis kwamen. Volgens mij is het huis nog nooit zo netjes geweest! Helaas stond het op st. Pancras niet goed aangegeven dat er 3 grote treinstations dicht waren in verband met de bank holiday, dus de reis naar mijn huis duurde iets langer dan verwacht. Maar toen ze er eenmaal waren, hebben we lekker in het park gezeten en de vakantie maar gelijk goed begonnen met Fish&Chips in de pub.

Zondag hebben we het lekker rustig aan gedaan, we zijn naar Richmond Park geweest en hebben daar in het heerlijke weer een dagje gewandeld. Inmiddels staan er veel rozen in bloei, dus we zijn natuurlijk naar de rozentuin geweest en verder hebben we herten gespot en lekker door het bos gelopen. En ja, dat is allemaal hetzelfde park: Richmond park is met z'n 2500 hectare het grootste park van Londen. 's Avonds zijn we nog naar de evensong geweest in st. Martin's en toen was de dag alweer om.

Maandag was onze eerste dagtrip, Oxford. Het was alweer 3 maanden geleden dat ik erben geweest, dus het voelde ook nog een klein beetje 'nieuw' voor mij :) We hebben naturlijk de universiteiten bekeken, door de stad gelopen en we zijn bij Christ Church naar binnen geweest en dat was ook erg mooi.

Dinsdag was een regenachtige dag en we hebben besloten het die dag maar rustig aan te doen. Ook heeft mama geholpen met wat achterstallig onderhoud en heeft papa wat dingen gefixt. Handig, die ouders :) 's Avonds ben ik wel gewoon naar de sportschool geweest om een beetje in vorm te blijven.

Woensdag zijn we naar Hampton court palace geweest, een van mijn recentelijke ontdekkingen. Ook al regende het af en toe, we hebben toch veel mooie dingen gezien. Vooral de moestuin en de rozentuin zijn een aanrader om eens te bezoeken!

Donderdag zijn we naar mama's favoriete plek geweest: Windsor Castle. Het was koud, maar droog en ik heb nu eindelijk alles gezien, want nu was st. George's Chapel ook open. Helaas was de Queen zelf niet thuis, dus geen theekransje :)

Vrijdag was eigenlijk wel de mooiste dag, want we hebben weer een deel van mijn bucketlist afgestreept. We zijn naar de Royal Botanic gardens of Kew geweest. We hebben er 6 uur rondgelopen en nog hebben we niet alles gezien. Maar we hebben wel prachtige Rhodondendrons, Azalea's, palmbomen, orchideeën, tropische bloemen, bananenbomen (met bananen!) en waterlelies gezien. Het is echt een enorm terrein met prachtige bomen, planten en bloemen en daarom een absolute aanrader als je ooit nog eens naar Londen gaat.

En dan is het nu weer zaterdag, het einde van onze vakantie. Gelukkig heb ik nog even een weekendje thuis voordat ik weer aan het werk ga hier, maar dat is niet zonder reden: ik heb maandag mijn auditie voor Artez muziektherapie. Dus ik ben nu bepakt en bezakt met gitaar en piano onderweg. Heel spannend allemaal, maar gelukkig heb ik ook een heel goed back-up plan als het allemaal niet zo gaat als gehoopt: ik ben namelijk al geaccepteerd aan de Radboud Universiteit voor de opleiding kunstgeschiedenis. Ik ben vooral heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen, maar eerst heb ik in ieder geval een dagje lekker thuis! Na mijn auditie op maandag ga ik dan op dinsdagmorgen weer terug naar Londen om de laatste 7 weken van mijn au-pair avontuur in te gaan. Het gaat nu wel heel snel, ik ben zelfs al begonnen met inpakken...

Nou, dat was het dan weer voor deze keer, ik zal nog een keer beloven om er wat foto's op te zetten binnenkort en tot snel :)

Sifra

UPDATE:

Ik had wel heel leuk mijn blog geschreven, maar uiteindelijk ben ik hem vergeten te posten, haha! Inmiddels is het dinsdagmiddag en zit ik in de trein naar Londen. Ik heb een heel fijn weekend thuis gehad en natuurlijk gisteren mijn auditie gedaan. Ik was ontzettend zenuwachtig, maar uiteindelijk is het allemaal best goed gegaan. Alle mensen op ArtEZ zijn heel aardig en het programma was goed opgezet zodat ik niet heel lang hoefde te wachten. Ik begon met een stemtest om vast te stellen of mijn stem gezond is en of er perspectief in zit qua ontwikkeling tijdens de opleiding. De test ging niet heel goed, maar ik was gelukkig nog niet gelijk afgeschreven :) Niet snel daarna mocht ik gaan inspelen en me voorbereiden op het praktijkgedeelte. Het spelen ging niet super, maar goed genoeg en het zingen ging gelukkig wel goed. Ook het motivatiegesprek ging fijn, ik heb veel kunnen vertellen en het voelde niet als een kruisverhoor :). De jury had gelukkig niet lang nodig om te overleggen en daarom hoorde ik al vrij snel dat ik voor de praktijk toelaatbaar was verklaard. Super blij natuurlijk, maar het was nog niet voorbij, want ik moest ook het theorieexamen nog voldoende doen. Ik was er erg bezorgd over geweest omdat er in de lijst van eisen op de website vaardigheden en begrippen stonden waar ik nog nooit van had gehoord. Gelukkig heb ik me goed voorbereid door veel te oefenen. Het examen viel me eigenlijk alles mee, vooral de solfège. Uiteindelijk heb ik dan ook daarvoor een voldoende gekregen. Dit betekent dat ik door ben naar de volgende ronde! Ik hoef verder niets meer te doen, maar het is wel spannend of ik toegelaten word, want ik de komende weken gaan ze de beste mensen uitkiezen en die zullen toegelaten worden. Het is dus even afwachten, maar intussen kan ik me lekker bezighouden met het zoeken naar een kamer! Deze keer was het afscheid een stuk minder dramatisch dan vorige keer, vooral ook omdat het verblijf thuis maar kort was en ik weet dat ik over 6,5 week weer thuis ben. Ik tel af! Morgen is het dan gelijk weer aan de bak, nog even genieten van Londen en mijn gastgezin. En natuurlijk langzaamaan beginnen met afscheid nemen en inpakken...

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

Reacties

Piets

Flinkerd!

Marianne Bas

Ha Sifra, allereerst van harte gefeliciteerd. Je hebt het toch maar voor elkaar gekregen. Knap hoor. Ik sprak net een superblijde vader en moeder, die heel trots op je zijn.
Geweldig. Nu kan je verder met de voorbereidingen voor je plaatsing in Enschede. Geniet nog van alle mooie dingen in Londen en heel veel succes bij alles, waar je nu mee verder gaat. Lieve groet en tot ziens. Marianne Bas

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active