sifravdrhee.reismee.nl

Cambridge

Hoi allemaal!

Hier weer een weekoverzichtje, iets later dan normaal want we hebben vandaag Bank Holiday. (Bijna) iedereen is dan vrij, dus ook ik. Maar goed, er waren weer leuke dingen afgelopen week, dus snel door.

Maandag begon de week eigenlijk niet zo goed, want ik voelde me niet zo lekker. Het begon de avond ervoor al, ik denk dat het gewoon oververmoeidheid was. Ik heb wel de ochtend gewerkt omdat er niet zo vroeg een oma kon komen en ik niet heel ziek was. 's Middags kwam oma, dus toen heb ik lekker kunnen uitrusten. Ik ben ook niet naar koor geweest, want ik wilde de volgende dag gewoon weer aan het werk kunnen.

Dinsdag voelde ik me een stuk beter, en na wat schoongemaakt te hebben ben ik naar Lewisham gegaan om wat boodschapjes te doen. Waaronder muizenvallen, want ik heb ontdekt dat de muizen naar mijn verdieping zijn gekomen. Dat zag ik aan de grote gaten die ze in mijn dozen met hagelslag en vlokken hebben geknaagd. Er mogen geen vallen beneden worden gezet, want dat is te riskant met de kinderen, maar ik heb niet zoveel zin in muizen boven, dus ik heb voor het zwaardere geschut gekozen, haha! Tot nu toe nog niks gevangen trouwens, helaas (of ze zijn weer weggegaan, dat zou beter zijn :))

Woensdag had ik zoals altijd pilates en na afloop heb ik mezelf weer naar de winkels gesleept, want een tijdje geleden vond ik weer een scheur in mijn broek (en nee, niet zo'n hippe) dus ik moest mijn zwartebroekencollectie weer aanvullen. Gelukkig had ik er snel een gevonden, want als ik ergens een hekel aan heb, dan is het aan broeken kopen).

Donderdag was het een mooie zonnige dag en ik ben gezellig met een andere au-pair naar het park geweest. En voor het eerst de voetgangerstunnel in geweest! Niet spectaculair natuurlijk, maar ik ben altijd nieuwsgierig geweest hoe de andere kant eruit zou zien. Niet heel bijzonder, maar wel leuk om Greenwich vanaf de andere kant van de rivier te zien.

De activiteit van vrijdag stond al heel lang vast, er stond namelijk een bezoek aan de Sky Garden op het programma. Dat is een indoor tuin op de bovenste verdieping (36ste verdieping) van een van de wolkenkrabbers die Londen rijk is. Na ongeveer een uur gewacht te hebben en door een securitycheck heen te zijn gegaan die deed denken aan een luchthaven, mochten we dan eindelijk de lift in. En het was het wel waard, want het uitzicht dat we over Londen hadden was heel erg mooi. Het is dan ook zeker een aanrader, want het is ook nog eens gratis, je moet alleen even van tevoren een ticket 'boeken' zodat ze weten dat je komt.

Zaterdag ben ik samen met Bianca eerst een rondje wezen lopen in Regent's park en daarna kregen we een inkijkje in de wereld van de Londense bartenders, want haar neef werkt als bartender in Londen. Heel interessant om te zien hoe al die drankjes gemaakt worden! Verder heb ik lekker gerelaxt, want de volgende dag was een grote dag.

Zondag ging ik namelijk naar Cambridge met Mathilde! We hadden weer ontzettend geluk met het weer, want het was de enige zonnige en warme (niet 13 graden) dag in de week. Om 9.00 vertrokken we en uiteindelijk waren we na 2 treinen en de underground om 11.00 ter plaatse. Daar hebben we natuurlijk de universiteiten bekeken, over de markt gelopen, leuke winkeltjes bekeken en lekker aan de Cam gezeten en gekeken naar alle punts die voorbij kwamen varen. Al met al was het een geslaagde dag! Het enige jammere was dat de meeste universiteiten dicht waren voor bezoekers omdat er examens werden afgenomen, dus we konden de meeste alleen van de buitenkant bekijken. Maar goed, ook van de buitenkant waren ze al heel mooi!

En vandaag was het dus Bank holiday! Ik heb vanochtend eerst lekker gebruncht in Greenwich met Mathilde en daarna was het grote verjaardagsfeest van buurman Steve. Ik kon hem blij maken met echte Nederlandse stroopwafels en het was heel gezellig met iedereen.

Morgen begint de werkweek weer en deze week is extra intensief, want Lucas heeft geen school op donderdag ivm met verkiezingen voor de Mayor of London, dus dat betekent dat ik hem heel de dag ga entertainen door hem mee te nemen naar het London Transport Museum (ook nog nooit geweest, best veel zin in) en als hij nog puf heeft een cake bakken 's middags. Voor bevrijdingsdag natuurlijk :) En ik word beloond voor deze werkweek met een weekendje bij Ruth in Norwich, daar ga ik vrijdagavond naartoe. Ik heb er heel veel zin in en kijk er naar uit om wat meer van Engeland te zien (en een weekendje geen gillende kinderen om me heen te hebben, haha!)

Maar goed, dat was het weer voor deze week, ik zal binnenkort weer wat foto's uploaden, op eenwat rustiger moment, haha!

Sifra

Reacties

Reacties

Piets

Hi Sifra,
Dat je hebt genoten van het uitzicht in een tuin op de 36e verdieping kan ik begrijpen. Is heel bijzonder!
Leuk weekend in Norwich. Er zijn op Hemelvaartsdag verkiezingen? Vreemd hè, voor Holl.begrippen.
Lieve groet van Piets.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active