sifravdrhee.reismee.nl

Een intensieve week

Hoi allemaal!

Hier weer een overzichtje van de afgelopen week. Deze week was een week tegen ik lang opgezien had, omdat zowel Penny als David weg moesten voor hun werk. Maar laat ik bij het begin beginnen:

Maandag was een hele normale dag, beide ouders zouden die avond gewoon thuiskomen dus het was weer even een makkie. Nadat ik Lucas naar school gebracht had, ging ik naar het DLR station in Lewisham, want ik had weer afgesproken met de Zweedse au-pair, deze keer om naar Greenwich Park te gaan. Het was die dag heerlijk zonnig weer en we hebben een stevige wandeling rondom het park gemaakt. Daarna zijn we nog even naar een ouderwetse snoepjeswinkel gegaan in het centrum van Greenwich. Dat was heel leuk om te zien, naast alle potten snoep langs de wanden hadden ze ook Amerikaans snoep en heel veel soorten chocola! Het was dan ook moeilijk om zonder iets te kopen weer weg te gaan, maar het is gelukt :) Toen we weer terug waren was het al lunchtijd, dus ik ben weer naar huis gegaan.

Dinsdag begon iets anders dan de andere dagen, want David moest vroeg weg die ochtend. Penny zou Lois wegbrengen naar nursery, dus ik had op zich dezelfde taken. Toch merk je dan wel dat het makkelijker is als je elke keer dezelfde samenwerking hebt ('s ochtends David helpen, 's avonds Penny) maar ze gingen toch redelijk op tijd de deur uit. Die ochtend ben ik naar Lewisham shopping center gegaan om lekker voor nieuwe kleren te kijken, ik heb immers gespaard hier, en ik heb ook gelijk mijn eerste kerstcadeautje gevonden! 's Avonds heb ik nog even geskypt met Eline, maar ik ging die avond extra vroeg naar bed, want ik moest de volgende ochtend al om 6.45 beginnen..

Woensdagochtend kwam ik enigszins vermoeid naar beneden (normaal word ik om 6.45 pas wakker), maar het was niet anders want Penny moest vroeg weg om haar vlucht te halen want ze ging voor haar werk naar Schotland. De kinderen hadden allebei nog geen ontbijt gehad, dus dat heb ik eerst maar eens gedaan. Ik had moeilijkheden verwacht, want voordat hij gegeten heeft is Lucas verschrikkelijk chagrijnig en wordt hij overal boos om of gaat hij huilen. Deze keer was dat totaal niet het geval en in volledige rust hebben we met z'n drietjes ontbeten. Daarna heb ik de kids voor de tv gezet en heb ik de klusjes gedaan, daarna was er nog even tijd om te spelen en daarna heb ik beide kids weggebracht. So far, so good. 's Middags kwam Richard (opa), hij kwam om die avond te helpen met de kinderen in bad doen en op bed leggen en om de volgende ochtend Lucas mee te nemen naar de dermatoloog. Het was heel fijn dat hij er was, niet alleen omdat ik zo wat hulp had met de kinderen maar ook omdat het dan minder alleen was. Het viel eigenlijk alles mee.

Donderdag begon de ochtend heel rustig, zowel Lucas als Lois hadden heel de nacht doorgeslapen (Lucas komt nog wel eens uit bed 's nachts) en waren beiden pas ook om 7.45 wakker. We hebben weer in alle rust ontbeten en daarna wilde Lucas heel graag allerlei dingen die hij op school had gemaakt laten zien aan Richard. Ik heb in die tijd Lois weggebracht en later zou Richard met Lucas naar de dermatoloog gaan. Richard kwam teleurgesteld terug, want de dermatoloog wilde hen niet helpen, omdat Lucas begeleid had moeten worden door een ouder. Was Richard dus voor niets helemaal vanaf Norwich hierheen gekomen! Dat was natuurlijk heel vervelend, maar hij kon gelukkig een nieuwe afspraak voor de week erna maken. Later die dag kwam David weer thuis en eigenlijk was alles weer normaal, behalve dat Penny dan niet thuis was, zij kwam later die avond thuis.

Vrijdag was het dan toch mis. Ik werd wakker met hoofdpijn en enorme keelpijn. Ik ben maar naar beneden gegaan om mede te delen dat ik niet kon werken en ben linea recta terug naar bed gegaan. Ik heb de hele dag in bed gelegen en ik voelde me echt heel slecht. Gelukkig konden Penny en David het van me over nemen, zodat oma niet gebeld hoefde te worden. 's Avonds voelde ik met eindelijk iets beter en na alleen een kom cruesli gegeten te hebben had ik ook wel trek. Ik heb toen gewoon warm meegegeten en ben weer vroeg naar bed gegaan, want ik wilde natuurlijk niet ziek zijn in mijn vrije weekend!

Zaterdagochtend voelde ik me weer grotendeels de oude en heb ik met Nederlandse au-pair Emmy afgesproken. We zijn eerst even naar de winkels geweest en daarna is zij meegeweest naar paardrijden. Ik had er bijzonder veel zin in, want de laatste keer was drie weken geleden. Ik kreeg een ander paard, want het paard waar ik normaal op reed was kreupel. Het paard waar ik toen op gereden heb was eigenlijk veel leuker en ik heb echt weer genoten. Thuis heb ik een lekker warm bad genomen met een Bubble Bar van de Lush. Ik dacht dat ik er heel lang in gezeten had, maar later zag ik dat het eigenlijk maar een kwartier was :). Het was wel lekker en ik rook helemaal naar kaneel toen ik er weer uit kwam.

Zondag ben ik wel op tijd opgestaan. Ik had 's middags afgesproken met Saranne om ergens koffie te gaan drinken, maar ik besloot dat ik van tevoren mezelf ging trakteren op een rondje highlights van Londen. Ik weet niet precies waarom ik dat zo leuk vind (ik heb alles nu wel zo'n 20 keer gezien) maar ik geniet er erg van, dus ik ben op de trein en metro gestapt. Ik ben bij Embankment station uitgestapt (schrijf mee als je een effectieve route westminster wilt, haha!) en naar river Thames gelopen voor een uitzicht op de London Eye (en de mogelijkheid om over de brug ernaartoe te lopen) en daarna langs de rivier richting de Big Ben gelopen. Daar aangekomen ben ik rechtsaf geslagen en daarna linksaf om het House of Lords te bekijken en daarachter Westminster Abbey. Daarna ben ik weer teruggelopen naar de Big Ben en rechtdoor gelopen over Whitehall, je komt dan langs de Horse Guards, Downing Street, David's kantoor en dan kom je uit bij Trafalgar Square. Toen sloeg ik af naar links om The Mall af te lopen richting Buckingham Palace. Ik had de pech om er net te zijn toe de wisseling van de wacht plaatsvond (11.30) dus het was heel erg druk. Ik ben toen st. James's park ingevlucht en ben toen naar green park station gelopen om daar op de metro te stappen naar Hyde Park corner. Daar ben ik uitgestapt voor een fijne wandeling door Hyde Park (die woest onderbroken werd door regen i combinatie met windkracht 5), ik heb het park eigenlijk in de lengte doorkruist naar Marble arch waar ik met Saranne afgesproken had. We hebben toen ongeveer 2 uur lang koffiegedronken en toen zijn we op weg gegaan naar Trafalgar Square, want we gingen naar de evensong in st. Martin-in-the-fields. Dat dachten we in ieder geval. Het bleek toen we binnen kwamen te gaan om een avonddienst voor de 1e advent. De kerk zat behoorlijk vol, maar we vonden een plekje en het was een mooie dienst. Dat hij dan 2 keer zo lang duurde dan de evensong (talk about getting more than you bargained for) maakte niet uit, want het was heel boeiend en voldaan stapten we weer naar buiten. Na een broodje bij de Subway ben ik weer op de trein naar huis gestapt.

Dat was het dan alweer, ik heb weer een nieuwe volle werkweek voor de boeg. Deze week is erg leuk om meerdere redenen: het is een normale week waarin beide ouders gewoon thuiskomen 's avonds, Richard, Angela en Ruth komen op vrijdag en Lucas is op zondag jarig! En ik mag zaterdagavond dan eindelijk dat pakketje van Mirjam openmaken...

Tot volgende week!

Sifra

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active